Hilfe! Trados 8.2.0.835 Großschreibung verschwindet nach Cleanup
Thread poster: peter81
Jan 12, 2010

Kann mir irgendjemand bei folgendem Problem helfen?

Ich verwende Trados 8.2.0.835 und ich habe eine bilinguales rtf-Datei, in der sehr viele Überschriften komplett in GROSSBUCHSTABEN geschrieben sind. Nach dem Cleanup ist in der TM alles kleingeschrieben.

Das gleich Problem habe ich mit Grossbuchstaben mit Akzent (Frz.). Auch sie sind nach dem cleanup klein.
Ist das ein Trados oder ein Word-Problem? Wie kann ich das lösen?

Danke für eure Hilfe!

Peter

Jerzy Czopik  Identity Verified
Germany
Local time: 22:59
Member (2003)
Polish to German
+ ...
Wahrscheinlich sind die ÜB-Formatvorlagen schlecht definiert Jan 12, 2010

Prüfe bitte, ob die Definitionen der Formatvorlagen für Überschriften korrekt sind und entsprechend verwendet wurden. Deine Beschreibung lässt darauf schließen, dass dem nicht so ist.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Hilfe! Trados 8.2.0.835 Großschreibung verschwindet nach Cleanup

Advanced search

Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »
SDL MultiTerm 2019
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2019 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2019 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search