MDB-Dateien mit SDL Trados Studio
Thread poster: xxxPundi
xxxPundi
Local time: 19:05
English to French
+ ...
Oct 21, 2010

Hallo Kollegen,

ich versuche vergeblich, eine MDB-Datei (Trados 7), die mir mein Kunde zur Verfügung gestellt hat, in SDL Multiterm Studio 2009 zu laden.

Kann mir jemand erklären, wie ich das machen soll bzw. ob ich unbedingt vorab die Datei konvertieren muß oder nicht?

Vielen Dank!

Direct link Reply with quote

Jerzy Czopik  Identity Verified
Germany
Member (2003)
Polish to German
+ ...
MDB Termbase oder MDB TM? Oct 21, 2010

Bitte um genauere Informationen, denn MDB ist nur eine Dateinamenerweiterung, die neben MultiTerm auch von SDLX oder eben von Access verwendet wird.

Unabhängig jedoch davon, ob dies nun TB oder TM is - das Trados-7-Format ist ungeeignet und kann in Studio weder geladen noch aktualisiert werden.
Je nachdem, ob TB oder TM muss es zuers mit Hilfe von SDL Multiterm 2007 oder SDLX 2007 in das entsprechende Format gebracht und dann in SDL Trados Studio 2009 aktualisiert.
Ein "Laden" von alten TB- oder TM-Formaten in Studio ist nicht möglich.

xxxPundi
English to French
+ ...
TOPIC STARTER
Formatierung notwendig Oct 22, 2010

Vielen Dank! Ich mußte in der Tat zuerst die Datei umformatieren.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

MDB-Dateien mit SDL Trados Studio

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search