Standortwechsel: Als Dolmetscher von GB nach D
Thread poster: Jan Rausch

Jan Rausch  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 05:58
Member (2010)
German to English
+ ...
Mar 16, 2011

Hallo liebe Kollegen und Kolleginnen!

Ich bin momentan selbstständig als Dolmetscher (Englisch, Deutsch, Französich) in England tätig, werde aber im Sommer mit meiner Familie nach Frankfurt/Main gehen (für ein Jahr). Hat jemand ähnliche Erfahrungen oder Tipps? Zum Beispiel überlege ich mir jetzt, beim BDÜ Mitglied zu werden (bin hier MCIL) und/oder mich in Frankfurt am Gericht als Dolmetscher vereidigen zu lassen. Dann ist da noch die Fragen nach deutschen Agenturen, und die Steuersache - melde ich mich in Deutschland als selbstständig, oder lasse ich das für das eine Jahr weiter über HMRC laufen?

Also, sollte jemand schon einmal etwas Ähnliches getan haben, oder sich auch sonst damit auskennen, dann würde ich mich über jedwendige Beiträge freuen.

Danke!

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Standortwechsel: Als Dolmetscher von GB nach D

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search