Trados Studio 2011 ohne installiertes Office
Thread poster: Jessi2712

Jessi2712  Identity Verified
Germany
Local time: 21:43
French to German
+ ...
Feb 18, 2013

Huhu ihr Lieben,

Frage, da ich ein echtes Problem habeicon_frown.gif. Kann man theoretisch Studio 2011 nutzen, auch wenn am PC kein Office installiert ist? Muss morgen dringend auf ein Ersatznotebook ausweichen da ich unerwartet die Grippe bekommen habe und flach liege, trotzdem will noch ein Auftrag fertig werden. Zusatzlizenz für Studio ist vorhanden, nur Office lässt sich kein weiteres Mal installieren. Würde mich freuen falls jemand nen Tip hat.

Liebe Grüße, Jessi

Meta Arkadia
Local time: 03:43
English to Indonesian
+ ...
Remote Desktop Feb 18, 2013

Sorry for answering in English, Jessi, and I'm afraid I don't know the answer on your question either, since I don't use Trados. I don't even use Windows.

But a tip I have. If possible, why don't you use Remote Desktop to connect from your notebook to your work PC? That will solve your potential problems with MS Office and any licenses, and apart from that, you can use all the hardware and software features of work PC, including probably more RAM and a faster processor. See http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Desktop_Services

Get well soon,

Hans (Mac pur sang)

Claus Sprick  Identity Verified
Germany
Member
French to German
+ ...
Vorschlag: Feb 18, 2013

auf dem Laptop 30-Tage-Testversion von Office herunterladen und installieren

http://thema.chip.de/microsoft-office-testversion-download.html

Meta Arkadia
Local time: 03:43
English to Indonesian
+ ...
Good idea Feb 18, 2013

Claus Sprick wrote:
auf dem Laptop 30-Tage-Testversion von Office herunterladen und installieren

But because of compatibility issues, it may be a good idea to download an older test version than Office 2013. A known issue is that Trados cannot import Office 2013 files. That's probably not a problem for Jessi at the moment, but who knows what other issues may show up.

Cheers,

Hans

Andrzej Golda
Poland
German to Polish
Doch interessieren Mar 18, 2013

Mich täte es vielleicht doch interessieren, ob es zumindest theoretisch möglich ist.
Ich erledige meine Arbeit am Desktop und da ist alles drin.
Laptop wird eigentlich nur zum Surfen genutzt und ist ohne Office.
Wäre es also möglich oder nicht, Studio 2011 zu nutzen und mit dem zu arbeiten, wenn an dem Laptop kein Office installiert ist? Die zweite Trados-Lizenz steht zur Verfügung. Wenn ich ein Projekt als Paket bekomme, schaue ich es mir sowieso nicht in Word an.
Braucht etwa Trados Studio 2011 das Word zum Funktionieren? Glaube ich nicht.
MfG
Andrzej

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Trados Studio 2011 ohne installiertes Office

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
SDL MultiTerm 2019
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2019 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2019 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search