Angebot für XML
Thread poster: Iryna Schlotthauer

Iryna Schlotthauer  Identity Verified
Germany
Local time: 12:16
German to Russian
+ ...
May 16, 2013

Liebe Kollegen,

ich habe einen Text als XML-Datei bekommen und jetzt muss ich ein Angebot erstelle. Weiß vielleicht jemand von euch ob ich dafür SDL einsetzen kann, und wenn ja, dann wie.

Vielen dank im Voraus

Jarosław Bąk  Identity Verified
Member (2009)
German to Polish
+ ...
"Angebot für XML May 16, 2013

Man kann SDL Trados Studio 11 dafür einsetzen. Ich meine, dass Tageditor auch gut wäre.

[Edited at 2013-05-16 10:51 GMT]

Roy OConnor (X)
German to English
Vorsicht.. May 16, 2013

Es kommt darauf an, wie die XML-Datei verwendet wird. Es kann unter Umständen Probleme mit Tag-Erkennung geben, z.B. mit MadCap Flare. Machen Sie deshalb einen Test mit einigen kleinen Dateien. Die Tags in der Quelldatei müssen auch in der Zieldatei erscheinen. Sonst fragen Sie bei dem Kunden für die INI-Datei. Damit können Sie eine entsprechende File Type erzeugen.

Es ist auch möglich Tags selbst in dem File Type zu definieren, es ist aber etwas umständlicher.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Angebot für XML

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search