International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Gesetzestexte übersetzen
Thread poster: BettyBl

BettyBl
Germany
Local time: 15:41
German to Portuguese
+ ...
Dec 21, 2013

Hallo!
Zwar arbeite ich bereits seit über zehn Jahren als Übersetzerin und Dolmetscherin, aber es ist das erste Mal, dass ich einen Gesetzestext übersetzen muss.
Es handelt sich um eine Ladung und §11 Abs. 2 ArbGG

Wie ist da die Vorgehensweise? Lasse ich den Originaltext stehen und mache eine Übersetzung in Klammern? Gibt es vielleicht eine "offizielle" Übersetzung?

Und wie ist das mit Paragraph, Absatz und Satz auf Englisch?

Vielen Dank!

David Wright  Identity Verified
Austria
German to English
+ ...
Je nachdem Dec 22, 2013

Sie können schauen ob eine Übersetzung schon existiert:
http://www.iuscomp.org/gla/statutes/statutes.htm
Leider meines Wissens keine amtliche Übersetzung aber ziemlich verlässlich.

Wenn icht, dann halt selber übersetzen.

Termini: § = Section; Abs 4 = (4), 1. Satz = first sentence

(Zumindest sind dies die Vorgaben, die ich für Übersetzungen für eine internationalen Rechtszeitschfirt erhalten habe.)

Steffen Walter  Identity Verified
Germany
Member (2002)
English to German
+ ...
Weitere Quelle für englische Übersetzungen Dec 22, 2013

Auch unter http://www.gesetze-im-internet.de/Teilliste_translations.html finden sich zahlreiche (zumindest "halboffizielle") englische Übersetzungen deutscher Gesetze. Das ArbGG ist derzeit aber offenbar nicht darunter.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Gesetzestexte übersetzen

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search