Preise: "Unter Vier Augen Prinzip"
Thread poster: Arslon

Arslon
Uzbekistan
German to Uzbek
+ ...
Aug 22, 2016

Hallo liebe Kollegen

ich übersetze Texte, Aufträge aus Deutschen ins Usbekische und zwar mit meiner Frau im sog. Unter Vier Augen Prinzip. Dafür bezahlt der Auftraggeber 0,08 UsDollar pro Ausgangswort.

Was meinen Sie, ist dieser Preis normal oder zu billig?

Wie ist ein normaler Preis?

Direct link Reply with quote

Heinrich Pesch  Identity Verified
Finland
Local time: 07:14
Member (2003)
Finnish to German
+ ...
Normal ist was Sie brauchen Aug 23, 2016

Wenn Sie mit dem genannten Preis auf einen vernünftigen Stundenlohn kommen und genug Aufträge bekommen, ist er normal. Was ist der Stundenlohn Ihres Friseurs, Rechtsanwalts, Bäckers usw.?
Ich in Finnland beispielsweise müsste etwa 40000 Wörter monatlich übersetzen, um auf ein Durchschnittseinkommen zu kommen mit meinem Wortpreis. Vor Steuern.
Laut Wikipedia beträgt das Durchschnittseinkommen in Usbekistan 500 USD monatlich, danach müssten Sie für 0,08 Dollar 6250 Wörter übersetzen.

Direct link Reply with quote

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Preise: "Unter Vier Augen Prinzip"

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search