Alexis de Tocqueville: "Über die Demokratie in Amerika"
Thread poster: Steffen Pollex
Steffen Pollex  Identity Verified
Local time: 22:20
English to German
+ ...
Jul 29, 2005

Hallo zusammen!

Bei der Suche nach einer deutschen Ausgabe dieses Buches im Internet habe ich nur eine Reclam-Ausgabe von 1985 gefunden, die wohl nicht vollständig ist. Jedenfalls schreiben einige Rezensenten, sie enthielte den Text nur in Auszügen. Daher halte ich es für Unsinn, dafür Geld auszugeben.

Kennt jemand irgendeine Quelle, wo man den vollständigen Text in Deutsch finden kann, egal ob gebunden, PDF, HTML oder sonstwas (außer Hörbuch)?

Danke im Voraus
Steffen

Direct link Reply with quote

Johanna Timm, PhD  Identity Verified
Canada
Local time: 13:20
Member (2002)
English to German
+ ...
DTV-Verlag Aug 1, 2005

Tocqueville, Alexis de: Über die Demokratie in Amerika: Beide Teilbände in einem Band ; Vollständige Ausgabe / Alexis de Tocqueville. Auf Grund d. französ. histor.-krit. Ausg. hrsg. von J. P. Mayer in Gemeinschaft mit Theodor Eschenburg und Hans Zbinden. - München: DTV, 1976. - 932 S.

Ich hoffe, das ist es!
johanna

Steffen Pollex  Identity Verified
Local time: 22:20
English to German
+ ...
TOPIC STARTER
Danke, Johanna! Aug 2, 2005

Entschuldoge bitte, dass ich heute erst daz komme, aber die letzten Tage waren voll mit Arbeit.

Da will ich mal sehen. ob ich das irgendwo erwischen kann.

Steffen

[Edited at 2005-08-02 20:59]

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Alexis de Tocqueville: "Über die Demokratie in Amerika"

Advanced search

BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search