Off topic: Peinliche Panne – VW warb mit „Turbo-Hoden“
Thread poster: xxxOlaf
xxxOlaf
Local time: 21:59
English to German
Apr 14, 2006

http://focus.msn.de/auto/autoaktuell/peinliche-panne_aid_20539.html

Direct link Reply with quote

tontoon
Turkey
Local time: 22:59
German to Turkish
+ ...
Türkische Übersetzung? Apr 15, 2006

Im turkischen Automotivbereich gibt es tatsächlich ein Wort das so ähnlich genannt wird. Wenni ch mich nicht Irre war es Kupplungshoden. Das hatte mir mal ein Manager von Mercedes in der Türkei erzählt.

Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Member (2002)
Swedish
+ ...
Honda Jazz Apr 17, 2006

Das erinnert mich an den ursprünglichen Namen für Honda Jazz - Honda Fitta. In der ganzen Welt lief der Name gut, nur in Schweden nicht, denn das Wort mit F ist die abwertende Bezeichnung für die weiblichen Genitalien.. peinlich, peinlich.

Erik

[Bearbeitet um 2006-05-12 15:30]

tontoon
Turkey
Local time: 22:59
German to Turkish
+ ...
Gizland Apr 17, 2006

Meine Firma für Computerspiele, die ich in der Türkei gegründet habe, heisst Gizland. Angeblich soll Gizum das lateinische Wort für Spermien sein, deshalb wurden wir auch etwas verspottet aber nur in England. Sowas passiert nun mal.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Peinliche Panne – VW warb mit „Turbo-Hoden“

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search