Telefongespr├Ąche f├╝r Agenturkunden
Thread poster: nettranslatorde

nettranslatorde
Russian to German
+ ...
Mar 21, 2003

Hallo allerseits.

Ich hoffe, es sind noch nicht alle im Wochenendeinkauf icon_smile.gif
Gerade hat mich ein britischer Kunde (Agentur) darum gebeten, im Auftrag eines seiner Kunden ein Telefongespr├Ąch mit einer deutschen Firma zu f├╝hren. Da ich sowas noch nicht hatte, wei├č ich nicht so recht, was man daf├╝r nehmen kann/soll(te).

Wie rechnet man sowas ab?

Gru├č,

Kerstin

Steffen Pollex (X)  Identity Verified
Local time: 00:37
English to German
+ ...
Der Einfachheit halber Mar 21, 2003

Telefonkosten (lt. Telefonrechnung) plus anteiliger ├╝blicher Stundensatz f├╝r ├ťbersetzungen, w├╝rde ich mal sagen. Sowas kann ja nicht den L├Âwenanteil Deiner Arbeit ausmachen. und deshalb w├╝rde ich nicht allzu viel Zeit auf Pfennigfuchserei verschwenden. So sollte das auch f├╝r den Kunden nachvollziehbar und akzeptabel sein. Wenn es ein sehr guter Kunde ist, w├╝rde ich mir sogar blo├č die Telfonkosten zur├╝ckerstatten lassen.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Telefongespr├Ąche f├╝r Agenturkunden

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search