Only in Indonesia
Thread poster: Hikmat

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
May 25, 2008

A distant friend's findings in Aceh's Beach/Forest Signposts...


Melanggar EYD...


Yah 22 orang rame-rame sih gak apa-apa. Yang gak boleh kawin sama orang sekantor! Istri 2 aja banyak yang protes...apalagi sekantor!


Setujuuuuuu! Ya kan Tan??


Ngapain jugaaaaaa.... Tarzan kaleee.


Tanda penghubungnya mana oom?

Ayo kalo nemu terjemahan atau kata-kata yang aneh-aneh di mana aja foto pake ponsel dan posting di sini....

Thanks to Natalia Warat for her hilarious photos in Facebook.


[Edited at 2008-05-25 16:05]


Direct link Reply with quote
 

Harry Hermawan  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
Ini dia...perlu juga di milis Bro May 25, 2008

Hikmat wrote:
Ayo kalo nemu terjemahan atau kata-kata yang aneh-aneh di mana aja foto pake ponsel dan posting di sini....


Begitulah bro...kita perlu kampanyekan ini...apalagi banyak rekan en teman2 kita tersebar di seluruh Indonesia...lewat bahtera juga perlu Bro disosialisasikan...


Direct link Reply with quote
 

Hipyan Nopri  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
English to Indonesian
+ ...
Indak Sio-sio May 28, 2008

Hikmat wrote:
Yah 22 orang rame-rame sih gak apa-apa. Yang gak boleh kawin sama orang sekantor! Istri 2 aja banyak yang protes...apalagi sekantor!


Indak sio-sio, Mat. Lumayan untuk mengurangi penat dan stres kerja.

Salam

Hipyan


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Another Funny pics Jul 3, 2008

Dapet forward email dari teman....
Pilih mana yan paporit..dan beri komentar
Hidup endonesah!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

[Edited at 2008-07-03 05:21]


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Jeriken Jul 12, 2008

je·ri·ken /jérikén/ n 1 tempat (bensin, air, minyak tanah, dsb) biasanya berisi 20 liter, dibuat dr logam atau plastik, berbentuk empat persegi panjang, pipih, dan berkepala sempit; 2 wadah serupa itu, tetapi lebih kecil

Pom Bensin Kampung Melayu


Pom Bensin Cileungsi


Direct link Reply with quote
 

Harry Hermawan  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
Teruskan perjuangan dan otentikkah? Jul 13, 2008

Hikmat wrote:

je·ri·ken /jérikén/ n

Pom Bensin Kampung Melayu
Pom Bensin Cileungsi



TERUSkan perjuangan...keep up the photos coming...everyone...hayuh siapa lagi yang nyusul punya mata spt ini?

Mat, ini otentik kan? Kalo iya simpen ye...


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Otentik Jul 14, 2008

Mat, ini otentik kan? Kalo iya simpen ye...


Otentik dong om, ané sendiri yang ambil...
Oleh2 singapur mana Oom...


Direct link Reply with quote
 

Hikmat  Identity Verified
Indonesia
Local time: 12:21
Member (2005)
English to Indonesian
+ ...
TOPIC STARTER
Pitnah! Nov 16, 2008



Direct link Reply with quote
 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Only in Indonesia

Advanced search






memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »



Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search