Aprire un conto corrente europeo on line senza risiedere in Europa
Thread poster: Giuseppina Gatta, MA (Hons)

Giuseppina Gatta, MA (Hons)
Member (2005)
English to Italian
+ ...
Jan 21, 2009

La maggior parte dei miei clienti risiede in Europa e spesso mi chiedono se abbia un c/c in Europa, per risparmiare su costi, tempi, modalità, ecc.

Volevo sapere se qualcuno ha idea di come farlo (ho fatto una breve ricerca ma non sono soddisfatta delle informazioni trovate) e ciò che comporterebbe, soprattutto a livello fiscale (non ho intenzione di evadere le tasse americane, che sono molto leggere, e di contro non ho nessuna intenzione di dover pagare quelle europee, solo perché ricevo soldi in Europa!).

Ogni suggerimento sarà apprezzato.
Grazie
Giusi

Direct link Reply with quote

Elvira Naimoli
Italy
Local time: 01:27
German to Italian
+ ...
Ciao Jan 22, 2009

Ciao, Giusi.

Io ho un conto a spese di gestione zero che mi frutta un minimo di interessi mensili.

Credo che non risiedere in Europa non influisca su queste due condizioni ma ovviamente ti consiglierei di informarti in anticipo.

Per quanto riguarda l'aspetto fiscale non saprei dirti purtroppo.

[Edited at 2009-01-22 08:47 GMT]

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Aprire un conto corrente europeo on line senza risiedere in Europa

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search