Dizionario tecnico per ingegnere
Thread poster: linda p

linda p
Local time: 20:21
English to Italian
+ ...
Jun 9, 2009

Salve a tutti,
un mio amico ingegnere mi ha chiesto quale dizionario tecnico per la sua professione sia il migliore (inglese -italiano) e che sia su CD rom

Grazie a tutti coloro che sapranno darmi qualche consiglio.
Linda

erica giamello  Identity Verified
Italy
Local time: 20:21
German to Italian
+ ...
Hoepli tecnico Jun 10, 2009

ciao, direi che il Dizionario tecnico ing-ita/ita-ing a cura di G. Marolli, ed. Hoepli, è un ottimo dizionario di base. Io ho l'edizione del 1996, pagata Euro 115,00, con CD ROM, ho visto però che è uscita un'edizione aggiornata nel 2007(intitolata "Grande dizionario tecnico inglese"), che sul sito della Hoepli costa circa Euro 97,00. Leggo anche che il CD è totalmente installabile sull'hard disk, quindi si può consultare anche senza la presenza fisica del CD nel computer.
La mia edizione si rivela forse un po' carente sul settore scientifico e sull'elettronica, ma trovo sia un portento sulla meccanica. In base a quale ramo dell'ingegneria interessa il tuo amico esistono poi diversi altri dizionari tecnici più specifici (chimica, elettronica, edilizia, etc.).

[Edited at 2009-06-10 08:51 GMT]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Dizionario tecnico per ingegnere

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search