Membership: partita iva
Thread poster: Elena De Faveri

Elena De Faveri  Identity Verified
Local time: 03:55
English to Italian
+ ...
Apr 21, 2010

Salve,

Vorrei diventare membro Proz ma non capisco se per questo sia necessario avere la partita IVA. Nel modulo da compilare per ottenere l'iscrizione infatti, è indicato "Vat Number. For EU residents only". Le mie domande quindi sono:

1) Posso iscrivermi se non possiedo partita iva?

2) Auspicando di ricevere delle offerte di lavoro:-) , quando sarà il momento di documentare la prestazione potrò operare in regime di ritenuta d'acconto? Se si, questo vale sia per clienti italiani che non italiani?

Grazie per l'aiuto.

Elena

Direct link Reply with quote

Angie Garbarino  Identity Verified
Member (2003)
French to Italian
+ ...
Non è necessaria Apr 21, 2010

Ciao Eldf

Benvenuto/a

Per diventare membro non è necessaria la partita iva, quella dicitura intende semplicemente che (dato che la fattura di ProZ. com non è italiana) se tu hai la partita iva paghi una fattura senza iva, mentre se non sei in possesso di partita iva pagherai una fattura caricata di iva.

Per quanto riguarda la seconda domanda potrai senza problemi emettere notule in conformità alla legislazione italiana.

Spero di aver chiarito, se ti serve altro chiedi pure

Buon proseguimento!

Angio

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Membership: partita iva

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search