calcolo del pagamento a cartella
Thread poster: Katalin Magyar

Katalin Magyar  Identity Verified
Hungary
Local time: 16:36
Italian to Hungarian
+ ...
Oct 12, 2011

Salve a tutti,

traduco da vari anni ma questa volta una ditta italiana mi ha chiesto un'offerta calcolata con le "cartelle". É stato un testo abbastanza corto, caratteri senza spazio: 7250, con spazio 8372. Ma come funziona? Sono 3, 4 o 4,3 cartelle da 2000 caratteri?

Grazie,

Kati

Donatella Semproni  Identity Verified
Member (2002)
English to Italian
+ ...
Calcolo a cartelle Oct 12, 2011

Ciao Kati,

dividi il totale dei caratteri *con spazi* per il numero fisso 1500, e otterrai le cartelle.

Buona serata!
Donatellaicon_smile.gif

rocca_m
Italy
English to Italian
+ ...
cartelle commerciali o editoriali Oct 13, 2011

2000 caratteri è spesso il conteggio per le traduzioni per l'editoria. Nelle normali traduzioni "commerciali" una cartella è composta da 1500 caratteri e in entrambi i casi spazi inclusi.
Ciao : )

Katalin Magyar  Identity Verified
Hungary
Italian to Hungarian
+ ...
TOPIC STARTER
grazie + un'aggiunta Oct 13, 2011

Grazie, Donatella! Allora posso consegnare anche una fattura con un numero di cartelle non intero (in questo caso 4,186) ?

Kati

Rocco: qui (come ho scritto) la questione é ovvia, mi hanno chiesto un preventivo per cartelle da 2000 caratteri, ed io gli avevo fatto questo. Grazie cmq!

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

calcolo del pagamento a cartella

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search