Off topic: The Great Language Game
Thread poster: arianek

arianek
Local time: 13:32
Italian to Dutch
+ ...
Sep 6, 2013

Su questo sito: http://greatlanguagegame.com/ ti propongono dei frammenti audio in diverse lingue. Ogni volta devi indovinare la lingua che senti parlare. All'inizio ci sono due possibilità e man mano aumenta il numero delle possibilità. Carino!

gianfranco  Identity Verified
Brazil
Local time: 08:32
Member (2001)
English to Italian
+ ...
Divertente! Sep 6, 2013

arianek wrote:

Su questo sito: http://greatlanguagegame.com/ ti propongono dei frammenti audio in diverse lingue. Ogni volta devi indovinare la lingua che senti parlare. All'inizio ci sono due possibilità e man mano aumenta il numero delle possibilità. Carino!

Simpatico! Ho fatto 650 punti, pur non parlando nessuna delle lingue sorteggiate, in qualche modo riuscivo a identificarle dal suono.
Anzi, con mia grande sorpresa, ho indovinato le prime 6 o 7 di fila, ora non ricordo esattamente quante, poi ho cominciato a sbagliare.
Le 3 risposte sbagliate sono state tutte lingue del subcontinente indiano, che per me erano tutte simili e sceglievo una delle risposte errate.

G

[Edited at 2013-09-06 16:49 GMT]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

The Great Language Game

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search