differenze segmentazione sdl studio e omegat
Thread poster: Federica Tosi

Federica Tosi
Italy
Local time: 21:24
English to Italian
+ ...
Dec 9, 2013

Sto gestendo un progetto di traduzione insieme ad una collaboratrice che utilizza OmegaT.
Per la gestione del progetto io sono costretta ad utilizzare SDL Trados Studio 2011, pertanto creo il file bilingue sdlxliff per la traduzione e lo invio alla mia collaboratrice che lo traduce con OmegaT.
Quando però mi restituisce il file tradotto, noto che OmegaT ha unito molti segmenti di traduzione con il risultato di avere poche TU ma molto lunghe rispetto al file che io avevo mandato in traduzione.
Qualcuno sa per caso perchè questo accade?
C'è qualche impostazione che potrei usare per evitarlo?
Grazie in anticipo

Direct link Reply with quote

Bruno Ciola  Identity Verified
Italy
Local time: 21:24
sdlxliff pretradotto Dec 10, 2013

Usando un file sdlxliff pretradotto in Studio (con copy source on no match) dovresti riuscire a mantenere la segmentazione di Studio, no?

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

differenze segmentazione sdl studio e omegat

Advanced search

WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search