dettato di francese alla sslmit di trieste
Thread poster: sarabkh

sarabkh
Italy
Aug 15, 2014

a settembre farò il test, e volevo sapere come funziona il dettato, se è un insegnante a dettarlo, o una voce registrata, se scriveremo al pc o su foglio, insomma tutto quello che sapete grazie
un altra cosa, cosa si intende per ''errore di senso'' ahahha
grazie

Alessandro Zocchi  Identity Verified
Italy
Local time: 20:28
Member (2007)
German to Italian
+ ...
Dalla mia esperienza posso dire che dettava la lettrice di francese Aug 15, 2014

Premetto che ho studiato altre lingue a Trieste (tedesco e russo), ma ricordo che 15 anni fa se non sbaglio dettava la lettrice di francese, la Prof.ssa De Pace. Se poi le cose ora come penso siano evolute e/o cambiate, non lo so.

Per errore di senso presumo si intenda un errore di comprensione del senso (o meglio significato) della frase.

I miei 2 cent

A.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

dettato di francese alla sslmit di trieste

Advanced search

BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search