Aiuto! Conversione TM da .tmw a .tmx o .txt: chi mi aiuta?
Thread poster: Chiara Bertelli

Chiara Bertelli  Identity Verified
Italy
Local time: 23:44
Member (2013)
English to Italian
+ ...
Aug 27, 2014

Buongiorno a tutti.
So già che per questa operazione è necessario avere Trados 2007 Workbench, ma purtroppo non ce l'ho.. Lo comprerei ma non è più reperibile.

Ora ho ricevuto una memoria in formato .tmw, mi chiedevo se qualche collega fosse così gentile da convertirmela con il suo potente Trados 2007.

Please...

Grazie a tutti comunque!

Antonella Berardi  Identity Verified
Italy
Member (2009)
French to Italian
+ ...
Trados Studio 2011 Aug 27, 2014

Ciao Chiara!

Se hai Studio 2011 (credo anche altre versioni), puoi convertire la memoria .tmw in una memoria .sdltm (formato per Studio) per poi esportarla in .tmx se ti serve in questo formato.
In Studio, quando fai clic su Add per aggiungere una TM, è sufficiente selezionare "SDL Trados 2007 Translation Memory", quindi nella finestra che si apre in seguito, scegliere "File-based translation memory" e la TM di Trados 2007 viene convertita automaticamente.

Spero di aver spiegato beneicon_smile.gif Altrimenti contattam pure in privato, posso convertirla io.

Chiara Bertelli  Identity Verified
Italy
Member (2013)
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie! Aug 27, 2014

Grazie, Antonella!
Ho risolto!

Antonella Berardi  Identity Verified
Italy
Member (2009)
French to Italian
+ ...
. Aug 27, 2014

Chiara Bertelli wrote:

Grazie, Antonella!
Ho risolto!

Di nulla, figurati!

Buon lavoroicon_smile.gif

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Aiuto! Conversione TM da .tmw a .tmx o .txt: chi mi aiuta?

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search