Project manager in studio di traduzioni - P.iva e guadagni
Thread poster: Rita Levoni Bemposti

Rita Levoni Bemposti
Italy
Local time: 11:00
English to Italian
+ ...
Jan 22, 2015

Buongiorno,

Ho una curiosità riguardo la professione di Project Manager negli studi e agenzie di traduzioni in Italia.

Lavorano sempre con la P.iva a provvigione? O in alcune agenzie si riceve anche un compenso fisso mensile (o si è assunti con altri tipi di contratto?)

Grazie mille!

Agnese Gorgolini  Identity Verified
Italy
French to Italian
+ ...
Non nella mia esperienza Jan 23, 2015

Buongiorno,
io ho lavorato in due studi come project manager. Nel primo caso avevo un contratto a tempo indeterminato, mentre ora sono assunta con contratto d'apprendistato (in altre parole, sono un'impiegata con contratto da dipendente come in qualsiasi altro settore).
Buona giornata
Agnese

Maria Grazia Piscopiello  Identity Verified
Italy
Member (2009)
English to Italian
+ ...
Mi è capitato solo una volta Jan 23, 2015

Salve,
Mi è capitato solo una volta che un'agenzia di traduzione mi proponesse una finta assunzione con P.Iva e provvigione (obbligo di presenza in azienda per un minimo di 8 ore, senza retribuzione oraria). Non ritengo sia un'offerta particolarmente vantaggiosa, ma ovviamente è necessario valutare caso per caso.
Saluti,

Maria Grazia

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Project manager in studio di traduzioni - P.iva e guadagni

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
SDL Trados Studio 2019 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2019 has evolved to bring translators a brand new experience. Designed with user experience at its core, Studio 2019 transforms how new users get up and running, helps experienced users make the most of the powerful features, ensures new

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search