Non riesco a disattivare la licenza di Studio 2015
Thread poster: Fabrizio Ferrero

Fabrizio Ferrero  Identity Verified
Italy
Local time: 03:58
French to Italian
+ ...
Oct 9, 2015

Buongiorno,
avrei bisogno di aiuto da parte di qualche traduttore esperto di Trados.
Ho aggiornato Trados Studio 2011 alla versione 2015, ho inserito il numero di attivazione della licenza e tutto funzionava benissimo.
Qualche giorno dopo ho avuto dei problemi di sistema del pc e ho dovuto servirmi della funzione "Ripristino di sistema". Ho riaggiornato il sistema del pc a un punto di ripristino precedente all'attivazione di Trados, ho reinstallato Trados ed ora quando lo apro mi richiede il codice di attivazione. Se lo inserisco non me lo accetta. Ho cercato allora di disattivare la licenza, ma anche in questo caso non funziona la disattivazione.
Lo so che avrei dovuto disinstallare la licenza prima di tornare a un punto di ripristino precedente, ma non ci ho pensato e ora sto lavorando con Trados come se fosse il periodo di prova anche se ho acquistato la licenza.
Qualcuno sa darmi un consiglio su come fare per disattivare la licenza o su eventuali azioni da intraprendere.
Grazie
Fabrizio

Walter Blaser  Identity Verified
Switzerland
French to German
+ ...
You need to ask SDL to reset your license Oct 9, 2015

Fabrizio

In this case, you need to ask SDL to reset your license.
To do this, go to kb.sdl.com, click on "Solution Finder", choose "Licensing problems" and click through the applicable choices until you get a from where you can enter a description of your problem and your email address.

SDL will then contact you and reset your license so that you can activate again.

Walter

ghislandi  Identity Verified
Local time: 02:58
English to Italian
Aiuto Oct 9, 2015

Buongiorno Fabrizio -
credo di avere trovato il to account nel nostro sistema e ho chiesto al nostro licensing team di resettartela.
Purtroppo essendo piuttosto tardi potrebbe volerci fino a lunedi.
Cordiali saluti
Massimo

Fabrizio Ferrero  Identity Verified
Italy
French to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Ho risolto il problema Oct 9, 2015

Ho risolto il problema stamattina.
Grazie comunque e saluti
Fabrizio

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Non riesco a disattivare la licenza di Studio 2015

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search