Fattura per pagamento anticipato?
Thread poster: Tommaso Martelli

Tommaso Martelli  Identity Verified
Italy
Local time: 06:20
Member (2013)
German to Italian
+ ...
Oct 7, 2016

Buongiorno colleghi,

avrei bisogno di un vostro consiglio per una questione amministrativa.

Per una lunga traduzione ho concordato con un cliente (privato) un pagamento anticipato del 10% che lui dovrà effettuare al momento della conferma dell'incarico.

Per quanto riguarda la fatturazione, devo emettere una fattura per questo 10% e inviargliela prima dell'inizio del lavoro?

Probabilmente la questione è più semplice di quanto pensi, ma dato che finora non ho mai ricevuto pagamenti anticipati mi rimetto a voi per un consiglio.

Grazie a tutti e buona giornata,

Tommaso

Christel Zipfel  Identity Verified
Member (2004)
Italian to German
+ ...
Certo Oct 7, 2016

E' un pagamento come un altro. Gli mandi la fattura per l'acconto/anticipo e poi via via le altre, a seconda dei pagamenti che avete concordato.

Tommaso Martelli  Identity Verified
Italy
Local time: 06:20
Member (2013)
German to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie! Oct 7, 2016

Christel Zipfel wrote:

E' un pagamento come un altro. Gli mandi la fattura per l'acconto/anticipo e poi via via le altre, a seconda dei pagamenti che avete concordato.

Grazie Christel, in effetti si tratta di un pagamento, quindi procederò così.

Buon lavoro

Tommaso

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Fattura per pagamento anticipato?

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search