Corso di italiano per stranieri
Thread poster: Romina Scordella

Romina Scordella  Identity Verified
Italy
Local time: 20:17
German to Italian
+ ...
Jun 28, 2005

Buongiorno a tutti!
mi è stato chiesto di insegnare i principi fondamentali di italiano ad una signora tedesca . Vorrei avere qualche consiglio sull'approcio e magari sulle tariffe d'agenzia! Premetto che non ho mai insegnato italiano (fatto che ho precisato all'agenzia)!!

Grazie mille!

Direct link Reply with quote

langnet  Identity Verified
Italy
Member (2002)
Italian to German
+ ...
Nulla sulle tariffe... Jun 28, 2005

Ma come primo approccio ti consiglierei di fare una ricerca per verificare se esistono libri specifici per l'insegnamento dell'italiano come lingua straniera.
Diversamente: visto che si tratta di una signora tedesca, consiglierei di scegliere un corso specifico per tedeschi (utili quelli usati nelle VHS tipo "Mondo Italia" o "Linea diretta" oppure "Buongiorno"). Normalmente le case editrici offrono anche materiale aggiuntivo per insegnanti; come grammatica "per stranieri" (e bisogna averla per rendersi conto delle diversità rispetto a come si apprende la propria lingua) consiglierei la "Praktische Grammatik der italiensischen Sprache" del Gottfried Egert Verlag.

Consulta anche questo sito: http://www.guerra-edizioni.com (i materiali della Guerra sono utilizzati dall'Università per Stranieri di Perugia.
http://portal.unistrapg.it/

Romina Scordella  Identity Verified
Italy
German to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie! Jul 7, 2005

Grazie mille!!

Ringrazio anche Italia che mi ha fornito privatamente alcuni link!!

Romina

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Corso di italiano per stranieri

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search