Problemi con pdf
Thread poster: María José Iglesias

María José Iglesias  Identity Verified
Italy
Local time: 01:02
Italian to Spanish
+ ...
Sep 16, 2005

Cari colleghi,
vi chiedo un aiuto:
mi è stato inviato un documento in pdf con la richiesta di un preventivo. Di solito utilizzo il Practicount oppure salvo il relativo file pdf in word o in rtf e poi faccio il conteggio. La terza opzione (non bellissima ma per il conteggio serve) seleziono testo, poi lo incollo in word e faccio il conteggio.
Ma in questo caso il file è protetto da password. C'è un altro modo per fare il conteggio dei caratteri o delle parole? Grazie per l'aiuto. Ho già perso un sacco di tempo ed è abbastanza urgente.

Carlotta Minozzi  Identity Verified
Italy
Italian to English
+ ...
"sprotezione" del file pdf Sep 16, 2005

Ciao,
ci sono programmi che "sproteggono" il file in pdf, ma è meglio se ci sentiamo via skype (carlottaminozzi) o MSN messenger (carlotta.m@libero.it), oppure direttamente via email (carlotta@itservices.it).
Ciao!
Carlotta

María José Iglesias  Identity Verified
Italy
Italian to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie!!! Sep 16, 2005

Grazie mille a Gilberto, un collega straordinario e bravo! Ho risoltoicon_smile.gif
Grazie anche a Carlotta per i suoi links!icon_smile.gif

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Problemi con pdf

Advanced search

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
SDL MultiTerm 2019
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2019 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2019 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search