aggettivi e sostantivi in sdlx English into Italian
Thread poster: angibi

angibi  Identity Verified
Italy
Local time: 22:08
English to Italian
+ ...
Nov 25, 2006

scusate, ma sono completamente ignorante sui CAT.
In sdlx, ed in altri cat, suppongo, ci sono le stringhe: se io ho, per esempio, OLD su una riga e
DOG sulla riga sotto, come faccio visto che in italiano il sostantivo è prima dell'aggettivo?

Direct link Reply with quote

Roberta Anderson  Identity Verified
Italy
Member (2001)
English to Italian
+ ...
unire i segmenti Nov 25, 2006

In alcuni casi (a seconda del formato del file di partenza) è possibile unire i segmenti: selezioni due segmenti nella colonna source e dal menu Edit (credo - vado a memoria) selezioni "Join segments"

Se questo non è possibile (segnalato da un messaggio di errore), non resta che tradurre ogni segmento in modo da rispettare l'ordine giusto per l'italiano, e in questo caso in genere è meglio non confermare i segmenti tradotti (in modo che nella TM non venga un OLD = CANE che potrebbe compromettere file futuri a cui potrebbe essere applicata la TM)

ciao,
Roberta

[Edited at 2006-11-29 13:50]

angibi  Identity Verified
Italy
English to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
GRAZIE MILLE! Nov 29, 2006

GRAZIE
ANNA

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

aggettivi e sostantivi in sdlx English into Italian

Advanced search

BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »
PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search