ICE Multilingual Dictionary 2007
Thread poster: Claudio Porcellana
Claudio Porcellana  Identity Verified
Italy
Apr 10, 2007

ho scoperto che la ICE (in Italia CEI) ha in vendita il Multilingual Dictionary on CD-ROM 2007: full lexicon of electrotechnical terms, with definitions in English and French. Equivalent terms, without definitions, also appear in Arabic, Dutch, German, Italian, Japanese

il costo è di appena 251 euro xò nella prefazione s'è scritto: Equivalent terms, wherever available, ....

ne sapete qualcosa qualcosa, ovvero c'è molto o poco in italiano?

xchè se i termini tradotti in ITA fossero molti allora varrebbe la pena di acquistarlo, altrimenti forse no

Claudio

Direct link Reply with quote

Domenica Grangiotti  Identity Verified
Local time: 13:38
English to Italian
+ ...
Naturalmente intendi IEC Apr 10, 2007

Se si tratta di quello che conoscevo io nel 2001 quando lavoravo ancora in ABB è eccellente, l'unica cosa proibitiva è il prezzo.

Saluti
Domenica

Claudio Porcellana  Identity Verified
Italy
TOPIC STARTER
IEC Multilingual Dictionary on CD-ROM 2007 Apr 10, 2007

Domenica Grangiotti wrote:

Se si tratta di quello che conoscevo io nel 2001 quando lavoravo ancora in ABB è eccellente, l'unica cosa proibitiva è il prezzo.

Saluti
Domenica

sì mi correggo è il Multilingual Dictionary on CD-ROM 2007
ma quello che vorrei sapere e quante trad en-it contiene in percentuale; il 20%, il 70% ?
c'è qualcuno che ha questa versione 2007?

Domenica Grangiotti  Identity Verified
Local time: 13:38
English to Italian
+ ...
Si tratta delle traduzioni ufficiali Apr 10, 2007

delle terminologie IEC/ CEI e vari enti normatori AFNOR (F) DIN (D) British Standard (UK) ecc... quindi contiene tutti i termini in tutte le lingue (o almeno conteneva).
Per quanto conoscevo io si tratta di un CD notevole davvero, e avevo anche regole redazionali relative (maiuscole, puntini ecc...).

Saluti
Domenica

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

ICE Multilingual Dictionary 2007

Advanced search

memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »
SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search