Aiuto con SDL Trados 2007
Thread poster: PROF.CHIARA

PROF.CHIARA
Local time: 16:10
French to Italian
+ ...
May 16, 2007

salve a tutti,
trovo un pò complicato la nuova versione di trados 2007. In pratica nel tradurre, tra alcuni gruppi di stringhe delimitate da tag, c'è uno spazio vuoto ed ogni volta che traduco il segmento e premo set/close next open/get, mi dà l'errore e tag editor si chiude. Come posso risolvere il problema? ogni volta che dopo un tag c'è un rigo vuoto, dovrei chiudere la traduzione e spostare il cursore sul nuovo segmento da tradurre sotto lo spazio vuoto? oppure c'è un altro sistema?
Inoltre volevo chiedervi, quando riconosce un segmento ma c'è un cambio di carattere cioè il segmento source è grassetto sottolineato e quello target che ha riconosciuto è semplice, come dovrei comportarmi?
Inoltre per lavorare su un progetto devo per forza aprire sinergy oppure direttamente aprire il documento?
Mi rendo conto chegli interrogativi sono tanti ma sinceramente mi trovo in difficoltà

[Subject edited by staff or moderator 2007-05-16 16:31]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Aiuto con SDL Trados 2007

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
SDL Trados Studio 2019 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2019 has evolved to bring translators a brand new experience. Designed with user experience at its core, Studio 2019 transforms how new users get up and running, helps experienced users make the most of the powerful features, ensures new

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search