Aiuto per frase Kierkegaard
Thread poster: Valeria Andreoni

Valeria Andreoni  Identity Verified
Italy
Local time: 03:05
Spanish to Italian
+ ...
Jun 13, 2007

Mi sono chiesta se porre la domanda su kudoz, ma visto che non chiedo alcuna traduzione provo con il forum.
Nel testo che sto traducendo che non è filosofico ovviamente, viene riportata una frase in inglese di Kierkegaard.
Vi chiedo, come faccio a trovare la versione italiana, non avendo alcun riferimento circa il titolo dell'opera?
Ho provato con ricerche su google sia in inglese che in italiano ma senza risultati.
La frase è questa:

"If I want to succeed in leading a persona towards a goal, I have to find out where she is now and start there.
Anyone who thinks he can help others without doing that is fooling himself.
To help someone, first of all I have to understand more than she does, but even more important, I have to understand what she understands.
If I cannot do that, knowing and understanding more than she does will not help.
If I still want to show how much I know, than I am vain and arrogant and really want to be admired by the other person rather than helping her.
Real help begins by being humble, and understanding that helping is not about wanting to dominate but wanting to serve.
If I cannot do that, then I cannot help anyone."

Grazie in anticipo.
Valeria

Direct link Reply with quote

Lorenzo Lilli  Identity Verified
German to Italian
+ ...
amazon Jun 13, 2007

Hai provato in amazon con la funzione search inside? non è disponibile per tutti i libri ma magari almeno per le opere principali di Kierkegaard sì. Così almeno puoi farti un'idea di dove si trova il brano.

Liliana Roman-Hamilton  Identity Verified
Local time: 18:05
English to Italian
un piccolissimo aiuto Jun 13, 2007

Nel caso nessuno qui riesca ad aiutarti, posso consigliarti di contattare la S.I.S.K. (Societa' Italiana per gli Studi Kierkegaardiani) con sede a Venezia (presso l'universita' Ca' Foscari).
http://www.sisk.it/html/index.html

L.

Giovanni Guarnieri MITI, MIL  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 02:05
Member (2004)
English to Italian
non posso aiutarti neanch'io... Jun 13, 2007

sebbene abbia studiato Kierkegaard all'università. Un consiglio però: prova il forum danese...

Giovanni

Valeria Andreoni  Identity Verified
Italy
Spanish to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie a tutti Jun 14, 2007

ho provato i suggerimenti proposti e nel forum danese mi ha risposto la moderatrice indicamdomi il titolo dell'opera che dovrebbe essere "Il punto di vista sulla mia attività di scrittore" che adesso andrò a cercare.
Grazie davvero di cuore,

Valeria

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Aiuto per frase Kierkegaard

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search