"Le onde" (Virginia Woolf)
Thread poster: Laura Lucardini
Laura Lucardini
Laura Lucardini  Identity Verified
Local time: 09:52
English to Italian
Dec 10, 2007

Help! Qualcuno per caso ha una versione italiana di "The waves" (Le onde) di Virginia Woolf, oppure saprebbe dirmi se in Internet esiste la trascrizione completa della traduzione italiana?
Sto cercando la traduzione di un breve passaggio del libro:

"Hampton Court, Hampton Court, the words …give off ring after ring of sound, booming, sonorous; and pictures rise – summer afternoons, boats, old ladies holding their skirts up, one urn in winter, some daffodils in March…"... See more
Help! Qualcuno per caso ha una versione italiana di "The waves" (Le onde) di Virginia Woolf, oppure saprebbe dirmi se in Internet esiste la trascrizione completa della traduzione italiana?
Sto cercando la traduzione di un breve passaggio del libro:

"Hampton Court, Hampton Court, the words …give off ring after ring of sound, booming, sonorous; and pictures rise – summer afternoons, boats, old ladies holding their skirts up, one urn in winter, some daffodils in March…"

Grazie mille a chi mi può aiutare!!

Laura
Collapse


 
Rita Bilancio
Rita Bilancio  Identity Verified
Local time: 10:52
English to Italian
+ ...
versioni diverse Dec 10, 2007

Ciao,
ricordo che c'é una versione di Nadia Fusini ma non sono sicura che la troverai on-line.
In ogni caso di sicuro in biblioteca...


 
Laura Lucardini
Laura Lucardini  Identity Verified
Local time: 09:52
English to Italian
TOPIC STARTER
Grazie, ma... Dec 10, 2007

purtroppo vivo in Inghilterra, quindi sto cercando qualcuno che abbia a portata di mano il libro e mi possa aiutare a trovare la traduzione di questo paragrafo.
Grazie comunque per l'interessamento Rita!


 
Laura Crocè
Laura Crocè  Identity Verified
Italy
Local time: 10:52
English to Italian
+ ...
Ce l'ho! Dec 10, 2007

"Ora, Hampton Court, Hampton Court - la parole percuotono un gong nello spazio che ho così laboriosamente sgombrato con una mezza dozzina di telefonate e di cartoline postali; irradiano un anello di suono dopo l'altro, echeggianti, sonore: e nascono le immagini - pomeriggi estivi, barchette, vecchie signore che si alzano la gonna, un'urna d'inverno, qualche giunchiglia a Marzo....".
Spero ti sia utile
Ciao
Laura


 
Laura Lucardini
Laura Lucardini  Identity Verified
Local time: 09:52
English to Italian
TOPIC STARTER
Grazie mille!!! Dec 10, 2007

Grazie infinite Potlatch!
Mi stavo già rassegnando a dover scomodare qualche amico o parente in Italia!
Tante grazie ancora!
Ciao,
Laura


 
Laura Crocè
Laura Crocè  Identity Verified
Italy
Local time: 10:52
English to Italian
+ ...
Figurati... Dec 10, 2007

è un piacere aiutare i colleghi! E salutami la mia bella, cara e grigia Inghilterra!
Ciao e buon lavoro


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

"Le onde" (Virginia Woolf)






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »