Conversione file .doc in .ttx
Thread poster: xxxFGHI
xxxFGHI  Identity Verified
Local time: 10:03
Spanish to Italian
+ ...
Jan 9, 2008

Ciao,
Oggi mi è stato inviato un file in formato .doc e mi è stato richiesto di tradurlo con Tag Editor, consegnandolo in .ttx: sapete dirmi come si fa? Solitamente i files da consegnare in .ttx mi venivano già inviati in .ttx, quindi non ho proprio idea...
Grazie!

Direct link Reply with quote

Sandra Bertolini  Identity Verified
Italy
German to Italian
+ ...
File .ttx Jan 9, 2008

Apri la finestra di Tag Editor e trascina il tuo documento in Word all'interno, a seconda delle dimensioni del tuo documento ci metterà più o meno tempo ad aprirsi e dopo hai davanti a te il documento su cui lavorare in Tag Editor.

Basta che tu traduca un segmento, salva e vedrai comparire l'icona del tuo documento .ttx nella cartella dove hai lo stesso documento in Word. Continua come al solito e alla fine consegni il documento .ttx. Spero di essere stata chiara.

Buon lavoro

Sandra

[Edited at 2008-01-09 14:08]

xxxFGHI  Identity Verified
Spanish to Italian
+ ...
TOPIC STARTER
Grazie! Jan 9, 2008

Grazie Sandra

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Conversione file .doc in .ttx

Advanced search

PDF Translation - the Easy Way
TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation.

TransPDF converts your PDFs to XLIFF ready for professional translation. It also puts your translations back into the PDF to make new PDFs. Quicker and more accurate than hand-editing PDF. Includes free use of Infix PDF Editor with your translated PDFs.

More info »
memoQ translator pro
Kilgray's memoQ is the world's fastest developing integrated localization & translation environment rendering you more productive and efficient.

With our advanced file filters, unlimited language and advanced file support, memoQ translator pro has been designed for translators and reviewers who work on their own, with other translators or in team-based translation projects.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search