Moneybookers in Argentina
Thread poster: Natalia Betiana Manfredi

Natalia Betiana Manfredi
Argentina
Local time: 13:05
English to Spanish
Jul 5, 2010

Dear friends,
Have you been paid through Moneybookers? I am from Argentina, so the specific question here is: Does anybody who lives in Argentina has been able to get the money from Moneybookers? Because I have been offered a job from an agency in Singapur, and they say they only work with Moneybookers, and I have been trying to investigate a little via internet, and apparently there is no way to get the money (cash) in Argentina. The banks here do not operate with specific codes needed to give the money in cash. I am a little worried, and I would really appreciate your answer or suggestions you may offer...

Direct link Reply with quote

Mariana Lucia Sammarco  Identity Verified
Argentina
English to Spanish
+ ...
Moneybookers en Argentina Aug 11, 2010

Hola, Natalia.

Yo tengo una cuenta en Moneybookers que usé muy pocas veces con un cliente de Letonia que no podía hacer pagos por PayPal, que es el método que uso con los demás clientes.

A diferencia de PayPal, que podés pedir que se te envíe un cheque y vos lo podés cambiar en un banco o casa de cambio que se dedique a esas operaciones, Moneybookers no te deja hacer retiros si vivís en Argentina. Sólo podés pedir que te lo manden a una cuenta bancaria que vos tengas acá. Eso sí, cuando recibas el pago, sólo lo podrás cobrar en pesos argentinos.

Yo dejé de usar el método porque no me conviene: el banco me cobra USD50+IVA cada vez que recibe fondos. Con PayPal termás gastando algo menos, pero al menos podés recibir los fondos en dólares (si es que esto te interesa).

Saludos.

MLS

Natalia Betiana Manfredi
Argentina
English to Spanish
TOPIC STARTER
Gracias Mariana Aug 11, 2010

Mariana:
Agradezco mucho tus consejos. Como vos decís, el banco se queda con un porcentaje significativo de las ganancias, por lo tanto, no conviene. Decidí que no trabajaré con esta agencia porque los inconvenientes, a la hora de cobrar el dinero, superan el esfuerzo realizado. También otros colegas me han dicho que ha sido bastante engorroso encontrarse finalmente con el dinero en efectivo.
Estoy a tu disposición cuando necesites algo de mi parte.
Hasta pronto.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Moneybookers in Argentina

Advanced search

SDL Trados Studio 2017 only €415 / $495
Get the cheapest prices for SDL Trados Studio 2017 on ProZ.com

Join this translator’s group buy brought to you by ProZ.com and buy SDL Trados Studio 2017 Freelance for only €415 / $495 / £325 / ¥60,000 You will also receive FREE access to our getting started eLearning program!

More info »
WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search