Tarifs pratiqués sur le marché suisse
Thread poster: Caroline Di Matteo

Caroline Di Matteo  Identity Verified
Belgium
Local time: 07:23
Italian to French
+ ...
Sep 15, 2015

Bonjour à tous,

Traductrice indépendante depuis un an (DE-FR, IT-FR), je suis sur le point de déménager de la Belgique vers la Suisse. Le coût de la vie étant forcément plus cher en Suisse, je souhaiterais proposer mes services à des agences suisses en vue d'adapter aussi mon niveau de revenu.
Dans mes recherches, je suis tombée sur les tarifs recommandés par l'Association suisse des traducteurs et ceux-ci me semblent extrêmement élevés (textes simples : 3 à 4 CHF par ligne, minimum par document : 100 CHF etc.).
Est-ce que des traducteurs actifs sur le marché suisse pourraient me dire si les tarifs recommandés par l'ASTTI sont réellement appliqués ou me donner une idée des tarifs pratiqués?

Merci d'avance et bonne journée.

Caroline

Maria S. Loose, LL.M.  Identity Verified
Belgium
Local time: 07:23
German to English
+ ...
My experience with Swiss agencies Sep 15, 2015

for translations into German is that they prefer to send their jobs to translators based in countries other than Switzerland in order to avoid having to pay rates matching the high costs of living in Switzerland. In general, companies in Switzerland outsource work to non-residents of Switzerland via the Internet, whenever it's possible to do so. So, unfortunately, it is not a good idea to move to Switzerland as a translator and expect to be paid high rates commensurate with the Swiss standard of living.

As far as the Swiss German dialect is concerned, agencies have their texts translated into German German and then have them edited by a native Swiss German speaker in order to save costs. They might do the same with French.

[Edited at 2015-09-15 10:13 GMT]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Tarifs pratiqués sur le marché suisse

Advanced search

SDL Trados Studio 2019 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2019 has evolved to bring translators a brand new experience. Designed with user experience at its core, Studio 2019 transforms how new users get up and running and helps experienced users make the most of the powerful features.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search