¿Cobrar IVA a una autónoma en Reino Unido sin número de IVA intracomunitario?
Thread poster: Eleanor Staniforth

Eleanor Staniforth  Identity Verified
Spain
Local time: 16:04
Member (2018)
French to English
+ ...
Dec 17, 2018

Buenas tardes,

Soy autónoma en España, dada de alta en el ROI. Mi cliente está en el Reino Unido, y no está dada de alta en el ROI porque no es obligatorio en UK por debajo de un umbral bastante alto de ingresos. He llamado a Hacienda y me han dicho que el número europeo no es la única manera de acreditar que es una empresa/autónomo, y que me puede mandar un escrito acreditando que es autónoma y yo lo declaro en la casilla 61 del modelo 303 en vez de en el 349.

... See more
Buenas tardes,

Soy autónoma en España, dada de alta en el ROI. Mi cliente está en el Reino Unido, y no está dada de alta en el ROI porque no es obligatorio en UK por debajo de un umbral bastante alto de ingresos. He llamado a Hacienda y me han dicho que el número europeo no es la única manera de acreditar que es una empresa/autónomo, y que me puede mandar un escrito acreditando que es autónoma y yo lo declaro en la casilla 61 del modelo 303 en vez de en el 349.

¿Alguien más ha tenido este problema? ¿Cómo lo habéis solucionado? No sé si fiarme de la persona de Hacienda cuando cada uno te dice una cosa distinta y no tengo nada por escrito para confirmarlo.

Gracias de antemano!
Eleanor
Collapse

Sheila Wilson  Identity Verified
Spain
Local time: 15:04
Member (2007)
English
+ ...
Persona física Dec 17, 2018

El IVA no me aplica porque estoy en las Islas Canarias. Sin embargo, creo que es necesario tratar esta factura como si es a una persona física -- ciudadano particular -- en el Reino Unido, y añadir el IVA español por la cuenta del autónomo. Es una pena por el, pero eso no es tu problema.

Teresa Borges

Nikki Scott-Despaigne  Identity Verified
French to English
Spanish section? Dec 17, 2018

Perhaps this could go into the Spanish section.

Eleanor Staniforth  Identity Verified
Spain
Member (2018)
French to English
+ ...
TOPIC STARTER
Oops... Dec 17, 2018

Oops, didn't know there was one, sorry! I'll post an English version as it's not actually a uniquely Spanish issue I don't think.

Sheila Wilson  Identity Verified
Spain
Local time: 15:04
Member (2007)
English
+ ...
Oops two Dec 17, 2018

Eleanor Staniforth wrote:
Oops, didn't know there was one, sorry! I'll post an English version as it's not actually a uniquely Spanish issue I don't think.

And there was me struggling to answer in Spanish because I assumed it was in the Spain forum .

Anyway, as I was trying to say, I think you have to invoice them including IVA/VAT as you would a private individual. If they aren't registered for VAT then they have to pay it from their own pocket.

Teresa Borges

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

¿Cobrar IVA a una autónoma en Reino Unido sin número de IVA intracomunitario?

Advanced search

SDL Trados Studio 2019 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2019 has evolved to bring translators a brand new experience. Designed with user experience at its core, Studio 2019 transforms how new users get up and running and helps experienced users make the most of the powerful features.

More info »
SDL MultiTerm 2019
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2019 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2019 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search