Norsk-nederlandsk: markedsundersøkelse ;-)
Thread poster: Martijn van Groningen (X)

Martijn van Groningen (X)
Belgium
Local time: 04:04
Norwegian to Dutch
+ ...
Jul 9, 2010

Hei,

Jeg har nå vært selvstendig oversetter i en del år. Selv om norsk er andrespråket mitt, har jeg som selvstendig oversetter aldri fått henvendelser om norsk-nederlandsk og bare fått oppdrag for dansk-nederlandsk og svensk-nederlandsk.
Nå som det ser ut til at jeg blir oversetter på heltid, har jeg veldig lyst å ha få noen norsk-nederlandske oversettelser i tillegg til det jeg allerede har. Jeg skal gjøre meg kjent både her og der for å få dette til.

Imidlertid lurer jeg på om dere har noen tanker om det faktisk er behov for oversettelser fra norsk til nederlandsk, hvis ja, hvor (i hvilke yrkesområder), ... - altså, rett og slett noen innspill ut fra egen erfaring som kan være behjelpelig.

Vennlig hilsen,

Martijn van Groningen

Micha Reisel
Netherlands
Member (2006)
English to Norwegian
+ ...
Wel Nederlands naar Noors, dus waarom niet omgekeerd? Jul 9, 2010

Ik doe alleen nederlands naar noors, maar misschien 1 keer per maand of minder, dus er
bestaat zeker ook een (kleine) markt voor noors-nederlands.

Noorse exporteerders naar Nederland hebben dat wel nodig denk ik, of Nederlandse importeerders uit Noorwegen...

Laat maar horen als je iets voor mij ook nog tegenkomt
icon_smile.gif
zie: www.nednor.com

Micha

Per Magnus  Identity Verified
English to Norwegian
Tror ikke det. Jul 9, 2010

Martijn van Groningen wrote:
Imidlertid lurer jeg på om dere har noen tanker om det faktisk er behov for oversettelser fra norsk til nederlandsk,

Hvor markedsfører du deg?

Jeg tror markedet for norsk til nederlandsk er veldig lite. Etter 15 år som outsourcer har jeg fått bare 7 spørsmål fra kunder.

There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Norsk-nederlandsk: markedsundersøkelse ;-)

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search