Staż w DG ds. Tłumaczeń
Thread poster: Alabama
Alabama
Local time: 17:18
English to Polish
Apr 7, 2008

Znalazłem informację o możliwości odbycia 4-tygodniowej, wakacyjnej praktyki w Dyrekcji Generalnej ds. Tłumaczeń Pisemnych Komisji Europejskiej.

Chciałbym zapytać, czy ktoś może odbywał taki staż - czy można się czegoś nauczyć, czy taki wpis w CV to mocny punkt, czy istnieją pewne szanse późniejszego dostania tam pracy, itp.

Pytam, bo studiuję anglistykę (IV rok) i prawo (II) i pomyślałem, że taki staż to mógłby być ciekawy pomysł w perspektywie przyszłej pracy zawodowej. Jednak koszty pobytu (znalazłem w Internecie informację, że miesiąc pobytu - bez przelotu na miejsce - to wydatek rzędu 1500-2000 EUR; jeśli jestem w błędzie, proszę o poprawkę) pochłonęłyby większość moich oszczędności, a we wrześniu wyjeżdżam jeszcze na wymianę studencką do Anglii.

Dlatego też staram się znaleźć wszelkie "za" i "przeciw" przed podjęciem ostatecznej decyzji o tzw. aplikowaniu (zakładając, że w ogóle zostałbym przyjęty). Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i uwagi.

Maciek

Direct link Reply with quote

Dagmara Kuliś  Identity Verified
Belgium
Local time: 16:18
English to Polish
+ ...
Staż Apr 7, 2008

Gdzie znalazłeś informację o stażach latem? Z tego, co udało mi się znaleźć, to staże są w dwóch terminach - od marca i od października - ale też są dłuższe niż 4 tygodnie. Byłabym wdzięczna za info o tych wakacyjnych.