zostać tłumaczem
Thread poster: slonko_3
slonko_3
Local time: 12:17
Polish to French
Sep 16, 2009

Witam wszystkich!

W tym roku ukończyłam studia tłumaczeniowe we Francji i chciałabym zostać tłumaczem, jednak nie mam jeszcze doświadczenia (szczególnie w tłumaczeniach na/z j.polskiego).
Nie wiem w jaki sposób mogłabym się kształcić - a wiadomo, bez doświadczenia nikt nie zleci mi tłumaczeń!
Czy możecie mi pomóc? Podpowiedzieć gdzie i w jaki sposób się kształcić? Każdy tłumacz kiedyś zaczynał swoją karierę więc pewnie możecie mi dużo doradzić - wiem, że samo czytanie książek w obcym języku nie wystarczy...

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc!

Ania

Direct link Reply with quote

Stanislaw Czech, MCIL  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 11:17
Member (2006)
English to Polish
+ ...
Wykształcene v. doświadczenie Sep 16, 2009

Z tego co rozumiem wykształcenie już masz "studia tłumaczeniowe we Francji". Teraz więc pewnie przydałaby się Tobie przede wszystkim praktyka.

jeżeli chodzi o praktykę bez wiekszego namysłu przychodzą mi do głowy cztery opcje:

- zacznij udzielać się na Kudoz - świetna praktyka w rozwiązywaniu trudnych kwestii w tłumaczeniu, żaden zwykły tekst nie da Ci takiego zagęszczenia problematycznych miejsc, do tego możesz się sporo nauczyć czytając odpowiedzi innych.
- możesz tłumaczyć jako wolontariuszka - sporo organizacji poszukuje tłumaczy wolontariuszy
- możesz tłumaczyć sama dla siebie - np. publikując tłumaczenia na swoim blogu - dobre do budowania portfolio