Przygotowanie do egzaminu tłumacza przysięgłego
Thread poster: Lalalilo
Lalalilo
Lalalilo
Local time: 14:20
Oct 15, 2009

Przepraszam za poruszanie tematu tłumacza przysięgłego, który był wałkowany tak z 5000 razy, ale chyba nie ma lepszego miejsca (w internecie) na zadanie pytań dotyczących egzaminu tłumacza . Pokrótce się przedstawię się i przejdę do meritum. Jestem prawnikiem z ukończonymi studiami podyplomowymi z tłumaczeń (nota bene - do niczego się nie nadawały). Angielski to mój drugi język ojczysty (spędziłem dzieciństwo za wielką wodą). Obecnie pracuje w amerykańskiej kancelarii,... See more
Przepraszam za poruszanie tematu tłumacza przysięgłego, który był wałkowany tak z 5000 razy, ale chyba nie ma lepszego miejsca (w internecie) na zadanie pytań dotyczących egzaminu tłumacza . Pokrótce się przedstawię się i przejdę do meritum. Jestem prawnikiem z ukończonymi studiami podyplomowymi z tłumaczeń (nota bene - do niczego się nie nadawały). Angielski to mój drugi język ojczysty (spędziłem dzieciństwo za wielką wodą). Obecnie pracuje w amerykańskiej kancelarii, gdzie zajmuje się między innymi tłumaczeniami (ustnymi i pisemnymi). W związku z tym postanowiłem zdobyć uprawnienia tłumacza przysięgłego. Mój problem polega na tym, że robię tłumaczenia na potrzeby kancelarii, i wiem że szefowie (amerykanie) są zadowoleni, ale nie mam pojęcia jak moje tłumaczenia oceniłby profesjonalny tłumacz. Ciężko jest mi samemu ocenić czy stosuję odpowiednią stylistykę i interpunkcję (w tym nigdy nie byłem orłem), a wiem że takie rzeczy są też brane pod uwagę (zresztą trudno żeby było inaczej). Słyszałem też że tłumaczenia muszą spełniać wymagania pisma przysięgłego (zupełnie nie wiem co mam przez to rozumieć). Dodatkowo robię tłumaczenia tylko w jedną stronę (Pol-->Ang), więc tłumaczenia w drugą stronę napawają mnie strachem (zdecydowanie wolę na angielski tłumaczyć. Polskie odmiany i końcówki zawsze mi mącą mi w głowie).