https://www.proz.com/forum/polish/18057-negocjacje_ze_zleceniodawc%B9_pilne.html

Pages in topic:   [1 2] >
Negocjacje ze zleceniodawcą - pilne!
Thread poster: Fitzcarraldo
Fitzcarraldo
Fitzcarraldo
Local time: 13:18
English to Polish
+ ...
Feb 4, 2004

Od niedawna pracuję jako "wolny strzelec" i dotąd otrzymywałem zlecenia na kilka, kilkanaście stron raz na parę dni. Stawka za stronę wynosiła x.
Teraz mam ofertę przetłumaczenia kilkuset stron. Prawdopodobnie agencja będzie chciała zapłacić mniej w przeliczeniu na stronę. Co zaproponowac? Stawkę x? x-10% za stronę? Inaczej? Proszę o rady doświadczonych tłumaczy.


 
Himawari
Himawari  Identity Verified
Poland
Local time: 13:18
English to Polish
+ ...
zalezy od tlumacza... Feb 4, 2004

Z mojego (dluuugiego) doswiadczenia w innym kraju wynika, ze porzadne agencje nie skladaja takich propozycji. Miewalam je, owszem, ale zwykle od firm jednoosobowych typu "krzaki", albo od agencji w finansowych tarapatach.
W koncu zalezy to od tlumacza - moze nie brac takich zlece (jezeli moze sobie na to pozwolic, znaczy sie), albo ustalic jasne reguly - np. ze jezeli jest powyzej 500 stron to owszem, a ponizej bez znizki... Generalnie jest to niedobry precedens. O ile pamietam, ta spraw
... See more
Z mojego (dluuugiego) doswiadczenia w innym kraju wynika, ze porzadne agencje nie skladaja takich propozycji. Miewalam je, owszem, ale zwykle od firm jednoosobowych typu "krzaki", albo od agencji w finansowych tarapatach.
W koncu zalezy to od tlumacza - moze nie brac takich zlece (jezeli moze sobie na to pozwolic, znaczy sie), albo ustalic jasne reguly - np. ze jezeli jest powyzej 500 stron to owszem, a ponizej bez znizki... Generalnie jest to niedobry precedens. O ile pamietam, ta sprawa byla juz na tym forum omawiana w ubieglym roku i wniosek na temat znizek byl "nie" .
Collapse


 
leff
leff  Identity Verified
Local time: 13:18
English to Polish
+ ...
In memoriam
Można, ale coś za coś Feb 4, 2004