Pages in topic:   [1 2] >
Naciągacze?
Thread poster: Letra
Letra
Letra  Identity Verified
Poland
Local time: 10:13
English to Polish
+ ...
Sep 19, 2012

Wysłałem zgłoszenie na jedno z niedawnych ogłoszeń na Prozie. Po pomyślnym wykonaniu testu pani z chińskiego biura poprosiła o kopię dowodu tożsamości. Kiedy uprzejmie odmówiłem, napisała, że w zasadzie wystarczy kopia paszportu... Po ponownej odmowie kontakt się urwał.
Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim. Czy macie podobne doświadczenia?


 
Krzysztof Achinger (X)
Krzysztof Achinger (X)  Identity Verified
Poland
Chinese to Polish
+ ...
Faktycznie podejrzane Sep 19, 2012

Cześć,

pracuję z chińskimi BT od 4 lat i żadne z nich nie prosiło mnie o dowód tożsamości. Liczyło się wykonane tłumaczenie i zapłata na wskazane konto. Ale też trudno mi wyobrazić sobie w jaki sposób mieli by cię naciągnąć znając twoje dane.

Pozdrowienia z Pekinu


 
Letra
Letra  Identity Verified
Poland
Local time: 10:13
English to Polish
+ ...
TOPIC STARTER
Jestem pewien, że sposobów jest mnóstwo Sep 19, 2012

Dzisiaj tyle rzeczy można załatwiać przez Internet, a mając wszystkie dane osobowe jakiejś osoby, w tym pesel i numer dowodu, datę ważności itd. bez problemu możnaby się pod nią podszyć. Oczywiśnie nie oskarżam tego biura o takie intencje, ale zachowanie było co najmniej podejrzane.

 
Andrzej Mierzejewski
Andrzej Mierzejewski  Identity Verified
Poland
Local time: 10:13
Polish to English
+ ...
Dane osobowe. Sep 19, 2012

Na forach angielskojęzycznych i niemieckojęzycznych na ProZ widziałem kilka takich samych pytań od tłumaczy. Prośby o kopię paszportu albo dowodu osobistego pochodzą z różnych krajów, nie tylko z Chin.

Z tego, co czytałem, większość odpowiedzi zaleca ostrożność - nie wysyłać. Moim zdaniem może chodzić o zbieranie danych osobowych do różnych celów, które można sobie wyobrazić.

Decyzja należy do ciebie.

AM

[Zmieniono 2012-09-19 07:23 GMT]


 
Krzysztof Achinger (X)
Krzysztof Achinger (X)  Identity Verified
Poland