rady dla początkującego
Thread poster: aisat

aisat
English to Polish
Oct 12, 2006

Witam!
Studiuję anglistykę, jestem na czwartym roku i myślę o tym by zostać tłumaczem, stąd mój post na tym forum. Będę wdzięczna za wszelkie informacje dla kogoś kto chce zostać tłumaczem (pisemnym): od czego zacząć? czy to trudna praca? gdzie można zdobyć jakąś praktykę w tłumaczeniach? jakie są perspektywy na pracę w tym zawodzie? jakie macie rady dla początkujących? Z góry dziękuję i pozdrawiam

Direct link Reply with quote Turn social sharing on.
Like 13

Jaroslaw Michalak  Identity Verified
Poland
Local time: 07:48
Member (2004)
English to Polish
Witamy, witamy! Oct 12, 2006

Na początek polecam lekturę tego wątku, jest tam sporo cennych rad:
http://www.proz.com/topic/45315

Jeśli jesteś z Poznania lub nie byłoby dla ciebie problemu dotrzeć do Poznania w sobotę, to polecam nasze spotkanie:
http://www.proz.com/powwow/974

Temat wiodący jest nieco techniczny, ale na pewno wiele osób chętnie udzieli ci rad bardziej ogólnych.

Ja na twoim miejscu popytałbym w okolicznych biurach tłumaczeń, być może byłaby możliwość zdobycia praktyki pod okiem bardziej doświadczonych tłumaczy...

Like 11

Gwidon Naskrent  Identity Verified
Poland
Local time: 07:48
English to Polish
+ ...
Jeśli jesteś nastawiony na ang Oct 12, 2006

to polecam studia podyplomowe w jakieś szkole tłumaczy, nic tak Cię nie obezna z teorią i praktyką jak kontakt z tłumaczami i tekstami. A studia takie powstają już bodaj przy każdym uniwersytecie.

Like 10

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Monika Jakacka Márquez[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

rady dla początkującego

Advanced search

SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.