Tradução de "Silver Mist" no contexto de uma encenação
Thread poster: Ana Alvares

Ana Alvares  Identity Verified
Portugal
Local time: 23:24
English to Portuguese
+ ...
Jun 11, 2004

Para o meu estágio em tradução estou a braços com um livro sobre história do teatro, no qual aparece a descrição de uma encenação onde:
"The stage seemed ffilled with bluish green silver-mist."
Pelas minhas pesquisas compreendo que “silver mist” é um arbusto ou tipo de relva utilizado por vezes em decoração; no entanto, esta designação é também muito utilizada como: modelo de carro, nome de conjuntos de roupa e porcelana, e uma variedade de coisas do género. A tradução de “silver mist”-espécie de planta - como “junípero-das-praias” foi-me dada por um engenheiro agrónomo. O problema é que “junípero-das-praias” é uma expressão que se utiliza somente a nível técnico, o que faz com que a sua abrangência seja muito menor do que “silver mist”. É um problema interessante - alguém tem ideias?icon_smile.gif
Muito obrigada!

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Tradução de "Silver Mist" no contexto de uma encenação

Advanced search

WordFinder Unlimited
For clarity and excellence

WordFinder is the leading dictionary service that gives you the words you want anywhere, anytime. Access 260+ dictionaries from the world's leading dictionary publishers in virtually any device. Find the right word anywhere, anytime - online or offline.

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search