Dicionário de Siglas e Abreviaturas, Porto Editora
Thread poster: Teresa Borges

Teresa Borges
Portugal
Local time: 13:16
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
Nov 4, 2017

Caros colegas,

Para um trabalho que estou a realizar precisaria de consultar este dicionário que se encontra esgotado. Será que alguém que o tenha está disposto a vendê-lo ou a emprestá-lo por uns tempos? Na afirmativa, agradecia contacto por email para: bpt.trad@gmail.com

Muito obrigada de antemão,

Teresa

Carla Araújo  Identity Verified
Portugal
Member (2003)
English to Portuguese
+ ...
Dicionário de Siglas e Abreviaturas Nov 4, 2017

Olá, Teresa.
Creio que esse dicionário está disponível online, não sei é se tem limite de consultas:
https://www.infopedia.pt/dicionarios/siglas-abreviaturas
Bom trabalho.

Teresa Borges
Portugal
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
TOPIC STARTER
Obrigada, Carla! Nov 4, 2017

Mas, infelizmente, para aquilo que eu quero não dá: estou a fazer recolha de siglas... Há de facto limite para a consulta gratuita, mas há possibilidade de assinatura (várias modalidades).

Teresa Borges
Portugal
Member (2007)
English to Portuguese
+ ...
TOPIC STARTER
Aditamento Jan 16, 2018

Enviei um mail à editora em Dezembro que me respondeu um mês depois (?!) dizendo que o dicionário que eu procuro não tem existência física só virtual...

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Dicionário de Siglas e Abreviaturas, Porto Editora

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
SDL MultiTerm 2019
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2019 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2019 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search