https://www.proz.com/forum/powwows/166315-powwow_scheveningen_netherlands.html

Pages in topic:   [1 2 3] >
Powwow: Scheveningen - Netherlands

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Scheveningen - Netherlands".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Stephanie Wloch
Stephanie Wloch  Identity Verified
Germany
Local time: 09:44
Member (2003)
Dutch to German
Wellicht vrijdag middag EN zaterdag Jul 17, 2006

Hallo strandjutters en marathonlopers!
Ik heb nu begrepen dat het in het weekeind altijd erg druk is in Scheveningen.
Wellicht is dan een wandeling, borrel, dinner? op vrijdag toch heel verstandig en prachtig mooi. Plus op zaterdag samen brunchen en strandjutten. Kunnen wij lekker van de zee en van elkaar genieten.
Dus zal ik graag op vrijdag om 17 uur willen komen en tot zaterdag middag leuke dingen doen met jullie!;-)


 
Inge Dijkstra
Inge Dijkstra  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
misschien toch op zaterdag? Jul 28, 2006

Een doordeweekse dag komt mij eigenlijk niet goed uit. En dus ook i.v.m. de inzagedag SNEVT-examens zou zaterdag de 9e mij veel beter uitkomen! Medestanders gevraagd!

 
Stephanie Wloch
Stephanie Wloch  Identity Verified
Germany
Local time: 09:44
Member (2003)
Dutch to German
Drukte in het weekeind Jul 28, 2006

Hi Inge, ik was ook eerst voor zaterdag, maar Antoinette en Jack hebben de vrijdag niet voor niks gekozen: in het weekeind is het vaak ontzettend druk in Scheveningen. Een drukke strand vind ik ook 3 keer niks. Daarom vind ik die vrijdag nu ook beter. Voor wie vrijdag niet kan: zaterdag ochtend samen ontbijten - kleine strandwandeling - samen lunchen of een ijs eten of...

 
Inge Dijkstra
Inge Dijkstra  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
Ik doe mijn uiterste best! Jul 28, 2006

Zie nu dat de strandwandeling pas om 14.30 uur begint. Dat moet ik denk ik wel kunnen halen. Als we na de borrel nog steeds geen afscheid kunnen nemen, en de powwow eindigt met een etentje, ben ik van plan om te spijbelen van mijn koorrepetitie 's avonds. Dit moet lukken!

 
Marijke Mayer
Marijke Mayer  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
Cheating Jul 28, 2006

Ik bedacht me ineens dat voor diegenen onder ons die (dus 'sissies' zijn en geen 12 km kunnen/willen lopen, de mogelijkheid bestaat om vanaf het Wassenaarseslag 6 km terug te lopen naar Scheveningen met de sportieve elementen onder ons die dan net aankomen vanaf Scheveningen. Bus 90 (richting Haarlem ) kan ons vanaf het Den Haag CS <... See more
Ik bedacht me ineens dat voor diegenen onder ons die (dus 'sissies' zijn en geen 12 km kunnen/willen lopen, de mogelijkheid bestaat om vanaf het Wassenaarseslag 6 km terug te lopen naar Scheveningen met de sportieve elementen onder ons die dan net aankomen vanaf Scheveningen. Bus 90 (richting Haarlem ) kan ons vanaf het Den Haag CS
http://www.9292ov.nl/
op de Van Zuylen van Nijeveltlaan/ Katwijkerlaan droppen en dan is het nog een aardige tippel door de duinen naar het strand/hotel aldaar.
http://anwb.tms.tensingsks.com/tms/scripts/tgigw.dll?APP=TMS&CMD=ROUTE&OUTPUT=HTML&CONTENT_TYPE=application/x-www-form-urlencoded&RMODE=FAST&rmode=fast&resseltype1=1&rescountryid1=0&respc1=2591td&respcid1=104877&reslat1=52.092806&reslon1=4.367058&resdescr1=postcode%202591td&resx1=1456937&resy1=1932004&resseltype2=2&rescountryid2=0&resplaats2=Wassenaar&resstraat2=Katwijkseweg&resstraatid2=204683&reslat2=52.160582&reslon2=4.393282&resdescr2=Katwijkseweg,%20Wassenaar&resx2=1458781&resy2=1939476&key=B2F6188BA82749D381

(N.B. Mocht deze Powwow toch op zaterdag worden gehouden, kan ik die dag helaas niet)
Collapse


 
Antoinette Verburg
Antoinette Verburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Member (2002)
English to Dutch
+ ...
Haken en breien Jul 31, 2006

Hallo allemaal,

Leuk dat er al aardig wat belangstelling is voor deze strandwandelduinstruinpowwow!
Welkom, welkom, en zegt het voort....

Wat betreft de datum: Jack en ik hebben in goed overleg besloten dat
daar niet aan valt te tornen. Er is nl. altijd wel iemand die op
een bepaalde dag niet kan. Dat is dan natuurlijk héél jammer, maar...
niks aan te doen.
Wat betreft
... See more
Hallo allemaal,

Leuk dat er al aardig wat belangstelling is voor deze strandwandelduinstruinpowwow!
Welkom, welkom, en zegt het voort....

Wat betreft de datum: Jack en ik hebben in goed overleg besloten dat
daar niet aan valt te tornen. Er is nl. altijd wel iemand die op
een bepaalde dag niet kan. Dat is dan natuurlijk héél jammer, maar...
niks aan te doen.
Wat betreft het programma: het staat iedereen natuurlijk vrij om voor of
na de wandeling in of af te haken, na de borrel te blijven plakken, of er
voor mijn part een complete vakantie aan vast te breien. Halverwege
de wandeling inhaken wordt alleen wat lastig, Marijke. Bij de
Wassenaarse Slag komen we in ieder geval niet.... Hopelijk zie je toch
kans om aan een of meer onderdelen van de Powwow mee te doen!

Tot 8 september, allemaal!
Collapse


 
Jack den Haan
Jack den Haan  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
Hotelovernachting in de aanbieding Jul 31, 2006

Voor de vermogenden onder ons (eh... welke vertaler is dat eigenlijk?) die overwegen langer te blijven: Carlton Beach Hotel (op een steenworp afstand van het Carlton etablissement op het strand) heeft een aanbieding lopen. Het arrangement geldt voor 2 personen en 2 nachten. De kosten zijn nog om en nabij het respectabele bedrag van 65 euro per per... See more
Voor de vermogenden onder ons (eh... welke vertaler is dat eigenlijk?) die overwegen langer te blijven: Carlton Beach Hotel (op een steenworp afstand van het Carlton etablissement op het strand) heeft een aanbieding lopen. Het arrangement geldt voor 2 personen en 2 nachten. De kosten zijn nog om en nabij het respectabele bedrag van 65 euro per persoon per nacht. Zie http://www.weekendjeweg.nl/result.php?pg=4&feature=310867016&sid=8 .Collapse


 
Inge Dijkstra
Inge Dijkstra  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
verkeerschaos! Aug 27, 2006

Dear all,

Voor wie van plan is met de auto te komen: don't do it! De Koningskade (eind van de Utrechtse Baan) is nl. t/m 17 september afgesloten, en het is daar een complete verkeerschaos! Heb dit gisteren vanuit de tram mogen ervaren (ben op de valreep nog naar The Lion King geweest, wat een belevenis!). Advies: met de trein naar Den Haag HS of CS, en dan tramlijn 9 richting Scheveningen, tot het eindpunt.

Groetjes, Inge


 
Chris Hopley
Chris Hopley  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
German to English
+ ...
Den Haag met de auto Aug 28, 2006

Het verkeerschaos valt heel erg mee als je één van de omleidingsroutes volgt!! In plaats van de Utrechtse Baan (laatste stukje A12), neem je het beste de N14 richting Scheveningen (geldt ook wanneer er geen afsluiting is!). Zie ook http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=37180 voor meer informatie.

 
Saskia Bliemer - van der Pijl (X)
Saskia Bliemer - van der Pijl (X)  Identity Verified
Local time: 09:44
English to Dutch
+ ...
Den Haag met de auto Sep 4, 2006

Buiten de spits valt het met het verkeer inderdaad wel mee. De N14 levert helaas ook vertraging op i.v.m. werkzaamheden. Het is vooral op vrijdagmiddag ook erg afhankelijk van het weer. Als het vrijdag mooi weer is, zou ik als je van plan bent pas 's middags te komen, zeker het openbaar vervoer nemen.

 
Mariette van Heteren
Mariette van Heteren
Netherlands
Local time: 09:44
Member (2009)
German to Dutch
+ ...
Lukt niet! Sep 6, 2006

Het lukt mij niet de 8e in Nederland te zijn! Jammer, maar volgende keer misschien beter!

 
Inge Dijkstra
Inge Dijkstra  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
Waar is precies de Carlton Beachclub? Sep 7, 2006

Toen ik eind augustus in Scheveningen was, heb ik nog geprobeerd de Carlton Beachclub te vinden, maar dit is niet gelukt. Als ik achter het Kurhaus sta, dus aan de kant van de boulevard en facing the sea, welke kant is het dan op?

 
Antoinette Verburg
Antoinette Verburg  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Member (2002)
English to Dutch
+ ...
Facing the sea Sep 7, 2006

Hoi Inge,

Dan is het een piepklein stukje naar rechts, oftewel naar het Noorden. Ik hoop tenminste dat-ie er nog staat. Volgens hun gloednieuwe website nog wel....
Mocht je ons toch niet kunnen vinden, bel dan gerust even op (als het goed is heeft iedereen gisteren een mailtje met onze 06-nummers gekregen).

Tot morgen!


 
Inge Dijkstra
Inge Dijkstra  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
Thanks! Sep 7, 2006

Hoi Antoinette,

Thanks! Tot morgen allemaal!


 
Jack den Haan
Jack den Haan  Identity Verified
Netherlands
Local time: 09:44
Dutch to English
+ ...
Piepkleine stukjes Sep 7, 2006

Ik weet niet precies wat Antoinette onder een 'piepklein stukje' verstaat, noch wat jullie daar vervolgens onder zullen verstaan, maar het gaat in dit geval wel om enkele honderden meters. Om wellicht iets duidelijker te zijn: als je vóór het Kurhaus op de boulevard staat, met je rug naar het Kurhaus (dus "facing the sea"), dan ga je naar rechts tot vrijwel het einde van de boulevard. Daar zie je op het boulevard een vissersbootje-op-het-droge, en rechts het Carlton Beach *Hotel*. Op het stran... See more
Ik weet niet precies wat Antoinette onder een 'piepklein stukje' verstaat, noch wat jullie daar vervolgens onder zullen verstaan, maar het gaat in dit geval wel om enkele honderden meters. Om wellicht iets duidelijker te zijn: als je vóór het Kurhaus op de boulevard staat, met je rug naar het Kurhaus (dus "facing the sea"), dan ga je naar rechts tot vrijwel het einde van de boulevard. Daar zie je op het boulevard een vissersbootje-op-het-droge, en rechts het Carlton Beach *Hotel*. Op het strand, direct naast de boulevard, ongeveer tegenover het hotel en vrijwel direct links van het vissersbootje (dus wederom "facing the sea") is de Carlton Beach *club*. Daar moet je dus zijn, en niet in het hotel!Collapse


 
Pages in topic:   [1 2 3] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Scheveningen - Netherlands






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »