Pages in topic:   [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] >
Powwow: Århus - Denmark

This discussion belongs to Powwows » "Powwow: Århus - Denmark".
You can see the powwows page and participate in this discussion from there.

Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
Samkørsel fra Sjælland May 11, 2007

Måske kan vi sjællændere aftale noget samkørsel (til Odden og færge til Århus), da rejseomkostningerne kan reduceres betydeligt... Jeg er interesseret, men kan sandsynligvis ikke bidrage med en bil.

 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
German to Danish
+ ...
Sted May 11, 2007

Jeg har overvejet forskellige muligheder for hvor vi kan være.

Mulighed 1: Hos mig Her koster det ikke noget, og vi kan snildt få plads til 17 personer om et par sammenskubbede borde. Og bliver vi flere end det, kan vi også være der - så må vi bare sidde lidt tættere på stolene. Under alle omstændigheder skal vi have skaffet ekstra stole - måske nogen kan have et par klapstole med i bagagerummet?

... See more
Jeg har overvejet forskellige muligheder for hvor vi kan være.

Mulighed 1: Hos mig Her koster det ikke noget, og vi kan snildt få plads til 17 personer om et par sammenskubbede borde. Og bliver vi flere end det, kan vi også være der - så må vi bare sidde lidt tættere på stolene. Under alle omstændigheder skal vi have skaffet ekstra stole - måske nogen kan have et par klapstole med i bagagerummet?

Vælger vi mulighed 1, skal vi så enten bestille mad udefra eller lave et sammenskudsbord eller tage ud og spise ... Til frokost kan jeg selvfølgelig godt købe et eller andet ind på forhånd, hvis I vil tage til takke med helt almindelige rugbrødsmadder med helt almindeligt pålæg ...

Mulighed 2: vi kan være her: http://www.kalovig-kursus.dk
Det er et vidunderligt sted med ro, havudsigt, god behandling og god mad. Her vil vi blive vartet op hele dagen - jeg har tilladt mig at indhente et (selvfølgelig helt uforpligtende) tilbud, som lyder sådan her:

Lørdag d. 15. september for 15-20 personer
9-10 Blød landing: Kaffe, te og hjemmebagte boller
10.30 Formiddagskaffe og te
12.30 7 retters frokostbuffet
15.00 Eftermiddagskaffe/te m. hjemmebagt kage
18.00 2 retters middag

Prisen inkluderer frisk frugt og isvand hele dagen.

Ulempen er selvfølgelig at det koster ... nærmere bestemt kr. 760,- inkl. moms pr. person. Og så ligger det altså også et stykke uden for Århus, så man skal næsten komme i bil (dog går der rutebil til Rønde, som ligger ca. 3 km fra stedet, så man kunne dele nogle taxaer).

Det er bare en idé jeg fik, efter at have besøgt stedet i anden anledning. Men hvis nogen synes det er for dyrt eller for besværligt, gør vi noget andet, for det skal ikke afholde nogen fra at deltage. - Hvis vi omvendt vælger at tage imod tilbuddet, skal jeg have bindende tilmeldinger inden 15. juli, for efter den dato kan der ikke afbestilles uden at vi (jeg) hæfter for en væsentlig del af prisen. Endelig er arrangementet også bundet til datoen 15. september hvis vi vil være på Kaløvig.

Mulighed 3: Vi finder et helt tredje sted at være. Her har jeg også allerede en restaurant (i selve Århus) i kikkerten, men har endnu ikke indhentet tilbud fra dem.

Hvis nogen har andre forslag, så kom bare med dem!

Personligt ville jeg synes lige godt om alle de muligheder jeg har beskrevet. Så nu skal vi bare have nogle tilbagemeldinger fra jer andre!

Marie
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
Mit besyv... May 11, 2007

Så stemmer jeg for mulighed nr. 1. Jeg kan godt lægge klapstole til, hvis nogen fra Sjælland kan have dem i bagagerummet. Kaløvig lyder lækkert, men for dyrt. En restaurant er også en mulighed, hvis vi kan få et mødelokale. Det larmer for meget, hvis det skal foregå i selve restauranten (men det var muligvis heller ikke tanken.

 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
German to Danish
+ ...
Selvfølgelig eget lokale May 11, 2007

Nej, det er selvfølgelig meningen at vi skulle have vores eget lokale hvis vi holder mødet på en restaurant.

Men hjemme hos mig kunne også være hyggeligt. Det er så dejligt at få besøg

Og jeg kan godt forstå du synes Kaløvig er for dyrt, Jørgen. Af samme grund overvejede jeg at droppe ideen helt på forhånd, for vi skal jo nødig skræmme nogen væk fra vores powwow af økonomiske grunde. Men
... See more
Nej, det er selvfølgelig meningen at vi skulle have vores eget lokale hvis vi holder mødet på en restaurant.

Men hjemme hos mig kunne også være hyggeligt. Det er så dejligt at få besøg

Og jeg kan godt forstå du synes Kaløvig er for dyrt, Jørgen. Af samme grund overvejede jeg at droppe ideen helt på forhånd, for vi skal jo nødig skræmme nogen væk fra vores powwow af økonomiske grunde. Men så syntes jeg alligevel lige I skulle se muligheden, når der nu er så dejligt derude

Lad os se hvad de andre siger. Foreløbig peger et overvældende flertal på "hjemme hos Marie"
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
Angiv ønske om deltagelse May 19, 2007

Flere har givet udtryk for interesse for arrangementet, men uden at angive det i kolonnen Will Attend øverst på denne side. Det ville sikkert lette arrangørens planlægning, og for andre er det også nemmere at se, hvor mange der vil deltage. Hvis man er i tvivl, kan man vælge "Maybe" og evt. senere ændre til "Yes" eller "No".

 
Tina Colquhoun
Tina Colquhoun  Identity Verified
Local time: 15:18
Danish to English
+ ...
Kaløvig May 19, 2007

Jeg synes Kaløvig ser utrolig godt ud. Så kunne man måske endda få en god gåtur langs vandet med i pakken...

 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
Member (2002)
English to Danish
+ ...
klapstole og samkørsel May 21, 2007

Jeg har 8 klapstole, som jeg kan have i bagagerummet. Jeg kan også godt lægge bil til, hvis vi skal arrangere samkørsel fra sjælland.

Glæder mig meget til at se jer alle igen og hilse på nytilkomne. Det bliver også mit 4. powwow - og en lille advarsel - det er vanedannende med disse danske powwows. Sikkert fordi det er så hyggeligt at møde jer andre og samtidig også så indholdsrigt med en masse stof til eftertanke.

Marianne


 
Idiomatic
Idiomatic  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
German to Danish
+ ...
Godt at se jeres navne poppe op ... May 22, 2007

Dejligt at så mange allerede har meldt sig under fanerne.

Alle tiders med stolene, Marianne og Jørgen.

Ærgerligt med dem der ikke kan ... men det hjælper næppe at flytte datoen, for så er der nok desværre bare nogle andre der ikke kan. Æv æv.

Er der nogen der har ideer til punkter på dagsordenen osv., så er det bare at komme med dem! De nytilkomne er også velkomne til at give deres besyv med ang. hvor vi skal være, og hvordan vi skal organisere
... See more
Dejligt at så mange allerede har meldt sig under fanerne.

Alle tiders med stolene, Marianne og Jørgen.

Ærgerligt med dem der ikke kan ... men det hjælper næppe at flytte datoen, for så er der nok desværre bare nogle andre der ikke kan. Æv æv.

Er der nogen der har ideer til punkter på dagsordenen osv., så er det bare at komme med dem! De nytilkomne er også velkomne til at give deres besyv med ang. hvor vi skal være, og hvordan vi skal organisere frokost og evt. spisning om aftenen.

Hvad angår spisning om aftenen, kender jeg adskillige glimrende spisesteder i Århus. Er der interesse for at slutte af med at spise sammen på en restaurant lige som sidste år?

Allermest haster det dog at få afklaret hvor vi skal være, da alt det øvrige praktiske jo også afhænger af det. Så er der andre end Jørgen og Tina der har en mening om den sag?

Marie
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
Emneforslag: Fysiske skavanker ifm computerarbejde May 22, 2007

Vi kunne diskutere, hvad man kan gøre for at komme diverse fysiske skavanker i forbindelse med computerarbejde til livs. Dårligt syn, problemer med smerter i hoved, nakke, skuldre, ryg, arme, hænder og øjne, dårligt kredsløb osv. osv.

 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 16:18
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Ordrestyring, Trados-moduler, backup af data May 22, 2007

Jeg bakker op om Jørgens forslag mht. de fysiske skavanker – mon ikke det er et tema, som er aktuelt for os alle?

Desuden ville det interessere mig at diskutere systemer til ordrestyring, dvs. alt fra besvarelse af forespørgsler og tilbudskalkulation til den tidsmæssige koordination og afvikling samt fakturering og statistik m.v. Hvilke systemer/programmer osv. kan anbefales, hvilke fælder skal man være opmærksom på, hvor kan man spare tid og ressourcer etc.

D
... See more
Jeg bakker op om Jørgens forslag mht. de fysiske skavanker – mon ikke det er et tema, som er aktuelt for os alle?

Desuden ville det interessere mig at diskutere systemer til ordrestyring, dvs. alt fra besvarelse af forespørgsler og tilbudskalkulation til den tidsmæssige koordination og afvikling samt fakturering og statistik m.v. Hvilke systemer/programmer osv. kan anbefales, hvilke fælder skal man være opmærksom på, hvor kan man spare tid og ressourcer etc.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at udveksle tips mht. de mindre brugte Trados-moduler (fx WinAlign, TagEditor osv.), måske i kombination med håndtering af "vanskelige" tekstformater. Dette interesserer muligvis ikke alle deltagere, men afhængigt af, hvor mange vi bliver, kunne man evt. bruge en time eller to på workshops i mindre grupper. Måske er der også andre, som er interesserede i at snakke om muligheder for backup af data (eksterne servere/eksterne harddisks, programmer til systematisering af backups osv.).

Med hensyn til mødested ville jeg foretrække Århus frem for Kaløvig; stedet er smukt, men efter min mening for langt fra byen, hvilket gør det noget mere besværligt for mange at komme. Uanset om vi mødes hos Maries eller i et lejet mødelokale el.lign., er jeg med på Maries forslag mht. til at tage på restaurant om aftenen, så vi kun selv skal stå for forplejningen i løbet af dagen.

Fortsat god dag)
Collapse


 
Tina Colquhoun
Tina Colquhoun  Identity Verified
Local time: 15:18
Danish to English
+ ...
Ophold May 22, 2007

Er der nogen, der kan anbefale et godt hotel? Helst i centrum.

 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 16:18
English to Danish
+ ...
Hotel May 22, 2007

Jeg har brugt (og kan anbefale) Cab-Inn, der er forholdsvist billig og ligger meget centralt (på Bispetorv). www.cab-inn.dk

 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 16:18
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Jeg har masser af sengeplads May 22, 2007

... kommer jeg i tanker om, da jeg lige har lovet at have 2 glaskunstnere boende et par dage i juni, men de er forlængst rejst, når vi skal holde powwow.

Der er 4-5 rigtige senge, og masser af plads på gulvet, alt efter hvor tæt I vil ligge sammen!!!

Vi kan godt være 10-11 i huset til jul, men vi er kun min mand og mig selv til daglig.

Det er dog godt en times kørsel til Århus, lidt afhængig af hvor i byen man skal hen. Der er plads til 3 + fører
... See more
... kommer jeg i tanker om, da jeg lige har lovet at have 2 glaskunstnere boende et par dage i juni, men de er forlængst rejst, når vi skal holde powwow.

Der er 4-5 rigtige senge, og masser af plads på gulvet, alt efter hvor tæt I vil ligge sammen!!!

Vi kan godt være 10-11 i huset til jul, men vi er kun min mand og mig selv til daglig.

Det er dog godt en times kørsel til Århus, lidt afhængig af hvor i byen man skal hen. Der er plads til 3 + fører i bilen.

Tirstrup lufthavn er faktisk nærmere her end Århus... så hvis der er nogen, der kommer den vej, er I meget velkommen til at overnatte.

Mols Linien sejler også hertil fra Odden, men så er der lige turen til Århus.

Kaløvig ligger en 25 minutter herfra med bil, lidt længere med bus, og de kører ikke særlig tit i weekenden.

Køreplan kan ses på PDF her: det er lørdagsplanen, der gælder, med forbehold for ændringer efter den 30/6. (Sandsynligvis kun meget små, men de kan forekomme).
http://www.midttrafik.dk/files/design/PDF%20koreplaner%20og%20kort/Regionale%20busser/123_Aarhus_Ebeltoft.pdf

Bil er mest praktisk!

Kaløvig vil være smuk, men jeg tror, jeg stemmer på Århus. Meget gerne en restaurant, og jeg synes bestemt, det kunne være hyggeligt at afslutte dagen på restaurant, som vi gjorde sidste år.

Vi ses!
Christine
Collapse


 
Susanne Rosenberg
Susanne Rosenberg  Identity Verified
Germany
Local time: 16:18
Member (2002)
Danish to German
+ ...
Mulighed for kursuslokaler Jun 5, 2007

Min søster arbejder ved DanMedia (i nærheden af Storcenter Nord), hvor vi evt. har mulighed for at leje kursuslokaler. De tilbyder bl.a. også lokaler med 10-12 pc'er og beamer etc., hvor vi så evt. havde mulighed for at holde en Trados-workshop el.lign.

Normalt beregner de 2500 kr. for en lørdag, men måske kan det forhandles lidt ned, hvis I er interesserede... Vi kunne i givet fald bestille sandwiches til frokost og gå på restaurant om aftenen - og hvis vi bliver (mindst)
... See more
Min søster arbejder ved DanMedia (i nærheden af Storcenter Nord), hvor vi evt. har mulighed for at leje kursuslokaler. De tilbyder bl.a. også lokaler med 10-12 pc'er og beamer etc., hvor vi så evt. havde mulighed for at holde en Trados-workshop el.lign.

Normalt beregner de 2500 kr. for en lørdag, men måske kan det forhandles lidt ned, hvis I er interesserede... Vi kunne i givet fald bestille sandwiches til frokost og gå på restaurant om aftenen - og hvis vi bliver (mindst) 10-12 deltagere, er omkostningeren måske lige til at overkomme.

Hvad mener I?
Collapse


 
Jens Kaestel
Jens Kaestel  Identity Verified
Australia
Local time: 00:18
Member (2006)
English to Danish
+ ...
Mulighed for kursuslokaler Jun 5, 2007

God ide Susanne og ca. 200kr er vel til at overkomme.

 
Pages in topic:   [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] >


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Lucia Leszinsky[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Powwow: Århus - Denmark






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »