Off topic: Apostila Prefectura - declaratii de venit
Thread poster: iuliapanait
iuliapanait
Italian to Romanian
Aug 18, 2007

Eu sunt studenta la Universitatea din Bologna ( prin intermediul unei burse dinpartea statului roman). Anul acesta as vrea sa lucrez la universitate si mi se cere pe langa notele din anul precedent o serie de documente referitoare la veniturile familiei mele. Problema mea apare in momentul in care mi s-a spus ca:

"documentele trebuie sa fie eliberate de:

1. autoritatile compentente din tara unde s-au produs veniturile si traduse in limba italiana de autoritatile diplomatice italiene

SAU

2. de reprezentantele diplomatice sau consulare straine de pe teritoriul Italie si legalizate de Prefecturi"

Este vorb de urmatoarele documente: livret de familie, adeverinte de salariu; decalartie fiscala; fisa fiscala.

Am ales a doua varianta, asa ca am scris Consulatului Romaniei la Roma. Mi-au raspuns prompt scriindu-mi ca: "Aveti programare miercuri 05.09.2007 orele 12.00 la nr. deordine 187 de pe lista de acces.Trebuie sa aveti documente cu privire la actele de stare civila (componenta nucleul familial) + adeverinte venit parinti, salarii, alte venituri din chirii etc. Se elibereaza gratuit."

Nelamurile mele sunt:
1. Merg la Consulatul Romaniei la Roma cu actele in limba romana fara sa fie traduse de un traducator legalizat? 2. Dupa aceea trebuie sa ma intorc in tara sa obtin apostila de la Prefectura din orasul unde am domiciliul?
3. Ar fi mai bine sa incerc sa obtin o programare la Ambasada Italiei la Bucuresti ( varianta nr.1 )? pentru ca vad ca in acest caz nu se mai prevede o legalizare din partea Prefecturii.