Trados and other CAT tools on Mac
Thread poster: Andrea Croccolo

Andrea Croccolo  Identity Verified
Italy
Local time: 22:43
Russian to Italian
Jun 10, 2010

Dear All,
I'm going to pass to the other side of the moon changing my 5 y.o. pc to a new Mac. Can anybody give some suggestions about the use and/or compatibility of cat tools (especially Trados) on MAC OS?
Thank you in advance.

Andrea Croccolo

Direct link Reply with quote

Sorour
Italian to Arabic
+ ...
TRADOS on MAC BOOTCAMP Jun 10, 2010

Ciao Andrea,
mi permetto di risponderti in italiano.
con i nuovi mac (dotati di processor Intel) poi installare su una partizione chiamata BOOTCAMP il sistema operativo WIN e installare tutto quello che ti serve (Trados compreso).
l'unico inconveniente che devi riavviare il mac per passare dal sistema WIN al MAC.

Mi sento molto meglio da quando ho preso il nuovo mac, se win si impalla lo riformatto in meno di due secondi e lo reinstallo in meno di mezz'ora, salvaguardando dati su una partizione separata accessibile da mac e win, oltre alle traduzioni eseguo impaginazioni grafiche con potenti software installati su mac, con una velocità e stabilità lontani dal mondo win.

Infine, esistono altri programmi concepiti per il mondo mac, come Swordfish, Heartsome Translation Studio, OmegaT e Wordfast.

sorour slimane
IT>AR

Andrea Croccolo  Identity Verified
Italy
Russian to Italian
TOPIC STARTER
altri cat su mac Jun 10, 2010

in effetti io su pc già uso OmegaT che trovo semplice ed efficace. Immagino che si possa usare anche Anaphraseus che gira con Open Office. Per il resto dei cat non open source volevo appunto capire se sono studiati anche per MAC OS oppure se si usano attraverso una simulazione di Win su Mac. Dubbi chiariti al primo colpo, grazie!
Andrea

Piotr Bienkowski  Identity Verified
Poland
Member (2005)
English to Polish
+ ...
About Swordfish Jun 10, 2010

Andrea Croccolo wrote:

in effetti io su pc già uso OmegaT che trovo semplice ed efficace. Immagino che si possa usare anche Anaphraseus che gira con Open Office. Per il resto dei cat non open source volevo appunto capire se sono studiati anche per MAC OS oppure se si usano attraverso una simulazione di Win su Mac. Dubbi chiariti al primo colpo, grazie!
Andrea

Swordfish comes in three compilations for various flavors of MacOS (for the Intel MAC, PPC Mac and the so called Carbon build). It is not free but it is mostly Trados compatible (through TTX, SDLXLIFF and partly through Tagged RTF). For other supported file formats see here: http://www.maxprograms.com/products/swordfish.html#formats . The advantage of a CAT that runs natively on a Mac is that you don't have to switch to the Windows partition to be able to use it.

Regards,

Piotr

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Trados and other CAT tools on Mac

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search