Nindiya ¿Nombre de chico o de chica?
Thread poster: Patricia Posadas

Patricia Posadas  Identity Verified
Spain
Local time: 17:44
Member (2002)
English to Spanish
+ ...
Nov 25, 2003

Hola:

¿Sabéis de algún sitio donde poder averigüar si un nombre es de chico o de chica?

Llevo un ratillo con Nindiya y no sé si poner Ldo. o Lda. UFFFFFFF.

Ariadna Castillo González  Identity Verified
Hong Kong
Local time: 00:44
English to Catalan
+ ...
chica :) Nov 26, 2003

Hola Patricia:

Acabo de echarle un vistazo a mi página de baby-names (lista por si...) y ahí aparece como nombre de chica. Si el recurso es fiable o no, no lo sé.

Lo de los nombres es un problema grande porqué lo que en un país es nombre de chico, en otro puede ser nombre de chicaicon_frown.gif Ariana (como el mío pero sin "d") es neutro! Hay que j....!

Te paso el enlace:

http://www.kabalarians.com/index.cfm?Main=../cfm/baby_bnr.cfm

Un saludo,
Ariicon_wink.gif

[Edited at 2003-11-26 01:12]

Patricia Posadas  Identity Verified
Spain
Local time: 17:44
Member (2002)
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Nombres Nov 26, 2003

Sospechaba que era mujer porque es directora de investigación en un laboratorio (importantísimo) donde de momento todas las que me he topado son mujeres. Increíble:-)

Me apunto el enlace y a ver si alguien conoce otros porque de esta me hago una carpeta 'nombres':-)

De monento con tu ayuda salgo del atasco:-)

¡Gracias Ariadna!

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Nindiya ¿Nombre de chico o de chica?

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search