Traducción jurada del libro de familia
Thread poster: María Ruiz

María Ruiz  Identity Verified
Germany
Local time: 19:14
Member (Jan 2018)
Italian to Spanish
+ ...
Apr 7, 2010

Hola:

Necesito renovar mi pasaporte español en el Reino Unido y en la embajada me han dicho que necesito una traducción jurada al inglés del libro de familia.
Ya tengo en mi poder el documento original y un traductor jurado está esperando mi confirmación para la traducción. Sin embargo, hay algo que no tengo muy claro y me preguntaba si alguno de vosotros sabría responderme a esto: al hacer la traducción jurada de un Libro de Familia, del español al inglés, ¿se necesita tambien la traduccion de los articulos del Código Civil o con la traducción de los datos de la familia es suficiente?

Muchas gracias de antemano por la ayuda.

Saludos
María

Henry Hinds  Identity Verified
United States
Local time: 11:14
English to Spanish
+ ...
Pregunta Apr 7, 2010

Pregunta en la embajada, ahí te piden la traducción y su respuesta es la única que vale, la de nosotros NO.

María Ruiz  Identity Verified
Germany
Local time: 19:14
Member (Jan 2018)
Italian to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
Gracias Henry Apr 7, 2010

Voy a llamar hoy mismo a ver lo que me dicen.
Saludos. M

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Traducción jurada del libro de familia

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
SDL MultiTerm 2019
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2019 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2019 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search