Resource: metal glossary (eng-esp)
Thread poster: Isabel Peralta

Isabel Peralta  Identity Verified
Spain
Local time: 03:53
Member (2009)
English to Spanish
+ ...
May 21, 2004

Ando un poco desesperadilla con esto, a ver si algun alma bondadosa me puede echar una mano. Estoy buscando un buen glosario/diccionario español-inglés, a ser posible on-line, para terminología del metal. Aparte del eurodicautom, alguien sabe de uno bueno?
Ha de ser bastante especializado. Me interesan en particular los términos referidos a los diferentes tipos de acero y sus equivalencias español-inglés.

Muchas gracias por adelantado

[Edited at 2004-05-21 14:46]

[Edited at 2004-05-21 14:46]

Direct link Reply with quote

Graciela Carlyle  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 02:53
English to Spanish
+ ...
powder metallurgy May 21, 2004

Tal vez no sea exactamente lo que buscás pero al ser de metalúrgica puede ser útil...

http://www.epma.com/non_members_area/pm_glossary_non_members/glossy_eng_span.htm

Saludos,
Grace.

David Meléndez Tormen  Identity Verified
Spain
Member (2002)
English to Spanish
+ ...
Infoacero May 21, 2004

Hola,

CAP (Compañía de Aceros del Pacífico, de Chile) tiene un muy buen sitio Web llamado Infoacero con recursos para estudiantes y profesionales. En http://www.infoacero.cl/galeria/descarga.htm encontrarás un glosario de términos siderúrgico en español, uno en inglés y un diccionario siderúrgico inglés-español bastante completo, en formato Excel.

¡Espero que te sirva!

David

Isabel Peralta  Identity Verified
Spain
Member (2009)
English to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
¡un millón de gracias! May 26, 2004

Muchas gracias a todos y todas...me estaba volviendo loca con esto y me habéis ayudado enormemente. Espero poder devolveros el favor un día de estos.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Resource: metal glossary (eng-esp)

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search