Argentine Linguists and their works on the English "invasion" of Argentine Spanish
Thread poster: xxxJade Sylvia
xxxJade Sylvia
Local time: 08:43
Spanish to English
+ ...
Aug 6, 2004

Estimados Colegas,

I am posting my query in English as my question is very specific and I would like to get it right!!! I wrote some time ago asking for your contributions regarding English words as used by young Argentines.
Your answers were very helpful. Thanks!!
Now I am taking things a step further, and must research the theories of renowned Argentine linguists/academics in relation to the concept of an English-language invasion of Argentine-Spanish (if any)!.
Please help me as I am hitting a brick wall. My research is not proving to be very fruitful!!
I do not mind if the information (o enlaces) is in Spanish or English.
Gracias de antemano a mis colegas argentinos.
Un saludo desde Londres.
Silvia

Direct link Reply with quote

Marcelo Galarce
Local time: 04:43
French to Spanish
+ ...
Sólo 130 palabras en inglés son de uso corriente en el español Aug 6, 2004

Silvia, no es que yo conozca tantas estadísticas, sino que es el título de una nota del diario Clarín que se publicó hace hoy 2 semanas y que la podés bajar en:

http://old.clarin.com/diario/2004/07/23/sociedad/s-03415.htm

Si bien no habla ESPECIFICAMENTE de la Argentina sino del español, para ir viendo algo seguro que te va a resultar útil.
Te recomiendo que también te fijes en el buscador BUHO de la Real Academia, aquí va el dato:

http://www.rae.es/rae/gestores/gespub000008.nsf/(voAnexos)/archAAD2A8040F686C8CC1256AD9003D2308/$FILE/Buho2.htm

No lo vi 100% porque me estoy tomando unos minutos de descanso del estudio (tengo que rendir Fonetica Inglesa) pero como dato te va a servir.

Marcelo

Aurora Humarán  Identity Verified
Argentina
Local time: 04:43
English to Spanish
+ ...
Álex Grijelmo Aug 7, 2004

Silvieta:

Creo que te ayudaría muchísimo uno de los libros de Álex Grijelmo: "Defensa apasionada del idioma español".

Álex Grijelmo es un defensor de nuestro idioma español y presenta argumentos sólidos (no visceralidades infantiles) aceptando con brazos abiertos las palabras nuevas, negándose a empobrecer nuestro idioma, ahí donde no es necesario (ni esperable) reemplazar palabras que sí tenemos.

Abajo te pego los datos del libro.

suerte con tu investigación,

Au

Defensa apasionada del idioma español
Grupo Santillana de Ediciones S.A.
ISBN-84-663-0505-X

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Argentine Linguists and their works on the English "invasion" of Argentine Spanish

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search